Hey
jeg har en opel kadett fra 1990 1.4 I som har kørt 202700 km (ca.)
jeg er stødt på nogle forskellige problemer som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Det startede med at den brugte meget vand.
jeg fandt da ud af at det var fordi slangen i venstra side fra køleren til motoren så småt var begyndt at revne, det betyder når motoren blev varm pipler det skide vand ned på motoren,, og det kom der en masse fin "røg" ud af. (giver pænt meget opmærksomhed) jeg har fået skiftet slangen og det er nu tæt.
efter en times tid vil jeg lige tjekke om det stadigt var tæt. den stod i tomgang i en smøgs tid, og derefter var motoren allerede blevet meget varm altså mere end den burde for der begyndte at lugte lidt brandt af gummi og varm metal.
samtidigt virker det som om køling af motoren ikk funker optimalt for fra luftfilteret og ind i motoren kommer der luft ind, men det virker som om det ikk kommer de steder hen det skal fordi da jeg tog det af og kiggede ned til spjælet kom der røg op der fra?? bilen havde kun stået i tomgang inden. der kommer også en mislyd midt for motoren det lyder lidt som noget der rasler men det er der ikk hele tiden og motoren står med samme omdrejninger.

JEG HÅBER MEGET DER ER NOGEN AF JER DER HAR NOGLE GODE RÅD/VEJLEDNING
PS: nogen der har forstand på blæser ved køler den drejer ikk rundt evt. hvordan man tjekker for løs forbindelse.
SKAL MØDE PÅ ARBEJDE HER KL: 08.00 SÅ BILEN ER IKK LIGE I KRIDT HUSET LIGE NU