DIGTE!

Hej alle inde på lav-det-selv. Jeg har et MEGET vigtigt spørgsmål, som jeg skal have svar på inden tirsdag d. 16/6! Jeg sidder her med en dansk opgave, og jeg skal finde noget litteratur inde for perioden 2. verdenskrig! Jeg har fundet et digt af Tove Ditlevsen - "De Evige Tre", men jeg mangler stadig et?. Jeg vil gerne vide om der er nogle af jer som eventuelt kender nogle hjemmesider, hvor man kan finde nogle andre digte, eller sådan noget? Indenfor perioden 1939 til 1945. På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville byde ind med Poul Henningsen måske med en vinkel på hans dobbeltydige tekster imod tyskerne - bare et bud.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

kan vi nå det endnu???
http://www.dr.dk/skole/kulturliv/tema/dk_digtere_i-o/nielsen_morten/nielsen_morten_biografi.asp
man bør vel også nævne Kai Munk, der jo personligt gik fra den ene fløj til den anden i perioden og endte med at blive dræbt. Sammen med Morten Nielsen er det vel den mest markante digter relateret til netop den periode.

et alternativ er et digt fra perioden af Martin A. Hansen om Kai Munk, dermed to fluer med et smæk :-)  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis