Bådtransport, fra Snekkersten til Rødby

Hej LDSére,

Er der nogen der kan anbefale en god båd transport, til et skrog fra Snekkersten til Rødby?

Skroget er 30 fod, og vejer omkring 2,5 ton.

På forhånd tak.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm Hmm.
Måske du ikke lige tænker over det, men de der bruger LDS. er spredt ud over det meste af Verden. Så hvad der lige sker i dit lokal område, kan være  svært at spå om.
Mit forslag går ud på at du søsætter skroget og får det bugseret af en bekendt e.l. Det vil nok blive den billigste transport.
Vil give håndværkeren ret. Jeg undersøgte transport til en spidsgatter sidste forår, og sparede en mindre formue ved at søsætte damen, og sejle hende fra Kerteminde til Aalborg. Samtidig er det jo også vældig hyggeligt på den måde. Spørg evt på Rødbyhavn Bådeværft om de har en de kan anbefale, hvis transport er eneste mulighed.
Det var self en mulighed. Men nu har skroget stået på land i 1,5 år, så umiddelbart ville det ikke være min første ide. Det er lavet af træ så man kan jo aldrig være helt sikker på om det holder vand.
Det samme er mit, og havde også stået på land i 1,5 år. Mener der er en gammel tråd her i forum hvor de forskellige ting er beskrevet. Den blev søsat med en god Grundfoss-pumpe i, og et par dage efter daffede vi nordover (ivrigt pumpende).
Hm.. 30 fod, 2,5 ton? Hvad type er det, der er så let. Min er på samme størrelse og vejer næsten 7 ton. Her er et link til en lignende situation. http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/9/postid/102749/view/topic/ Der er også billeder af mit våde skrog efter søsætning.
Annonce
Det er et gammelt skrog til en sejlbåd i træ, cylinder formet. Jeg har desværre ingen billeder på nuværende tidspunkt.
I stil med dette her? Har svært ved at forestille mig cylinderen. Kunne være sjovt, hvis du på et tidspunkt kunne lægge et billede på.
Den er nok mere sådan "folkebåds agtig", uden den virkelig er det. Ja det syntes jeg også, men på nuværende tidspunkt har jeg kun været oppe og se den. Men næste gang kan jeg godt tage nogle billeder og smide ud på nettet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis