Renovering af trægulv, HASTER!

Jeg er netop flytte ind i ny lejlighed i Valby og besluttede at mit trægulv skulle renoveres, dvs slibes/høvles ned og lakeres.
Der kom et gulvfirma, sleb gulvet ned og der var så 8 brædder som var skadet af syreskade, disse brædder blevet hevet af og gulvfirmaet prøvede at skaffe 8 brugte brædder til at ligge i, det lykkedes dem IKKE.

Så nu står jeg med et gulv hvor der er et kæmpe hul af 1meters bredde.

Det er er et fyrtræs bræddegulv
Brædderne er ca 4m lange, 12,5cm bredde, 28mm høje.

Efter enormt mange opringninger til tømrer/snedkere, nedrivningsfirmaer, genbyg centre, gulvfirmaer, er det ikke lykkedes mig at finde nogen der kan hjælpe med at finde 8 brugte brædder der kan monteres..

Jeg har selfølgelig stadig det valg, at ligge nye brædder i, der vil naturligvis være en forskel på de gamle og de nye.

Mit spørgsmål er nu, hvad skal jeg gøre ??

Nogen siger: Bejsning af de nye brædder er en mulighed, Hvid pigmentering af gulvet inden der bliver lakeret, for at udjevne forskellen.

Håber på et hurtigt svar.

Hilsen en ulykkelig ny boligejer.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen der ved hvor man evt kan skaffe 8 brugte fytræsbrædder af ca 4m,12,5cm bredde, 28mm høje ? Har prøvet Genbyg på Amager,Wood enterprise på Nørrebro og dba.dk

På Forhånd tak
Du kan jo altid få en trælast til at save noget træ til og fræse fer og not i, men det bliver nok ikke helt billigt...

/Thomas
Hvis du har fået de gamle slebet af er det vel også begrænset hvor meget farveforskel der kan være ift nogle nye?

Hvis du kan finde brædderne i samme bredde ved en tømmerhandler eller en af gulvtæppe-kæderne kan du tage en stump med hjem og lægge den ved siden af for at se om/hvor meget det er - de fleste burde have fyrretræsgulv på lager....

Hvis du er så langt er prisen for at få en hvilken som helst tømrer eller snedker tildanne dem til den rigtige tykkelse for dig (med alm tykkelseshøvl) ikke overvældende - set i forhold til prisen for at lægge nyt gulv...

/BOFH

Edit: -og hvis du kan finde dem bare lidt bredere kræver det heller ikke mange talenter ved ovennævnte tømrer/snedker for at rette dem til i bredden med en fræser.

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

har hørt om at man kan bruge "brugt kaffe" altså grumset det giver en mørkere farve og kan ofte udligne lidt. men en super dygtig gulvslliber er en der hedder ib vanman han har sit eget firma og kan være han kan råde eller vejlede dig hans nummer er 30242144

aut. el arbejde til tiden

Annonce
jeg har selv lagt et nyt brædt ned i et gammel gulv fordi der er blevet væltet en væg. efterfølgende er det blevet slebet og behandlet med henholdsvis pigmentolie og uden. og det er ikke til at se forskel 8beklager de manglende store bogstaver men jeg har en sovende unge på armen
Mange mange tak for rådene!
Jeg ser nu muligheden for at ligge nye brædre mere positiv.
>El installatøren - Jeg har kontaket ham du henviser til og lavet aftale om at han komme og kigger på det. tak for det.
Kaffegrums, spøjst...og genialt :)
Hvordan gik/går det med gulvet - er det gamle gulv renoveret eller er der kommet nyt på.? :-)

"Alle mennesker lever. En del har lært at lære. Kun få ved, at man lærer af livet ved at leve."

Der kommer nye brædder på en af de nærmeste dage! Min far har været behjælpelig og sende med noget bejsning til brædderne. Er utrolig spændt på hvor godt jeg kan matche de nye brædder med de gamle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis