tager kun fuld gas? Maxi K

Hej jeg har været i gang med at få en gammel maxi K i gang, har fået skiftet stempelringe, nyt luftfilter, ny benzinhane, ny benzinslange. resten er i ok stand, det er en standard 12 BING firkantet karburator, hele systemet er renset flere gange men har stadig lidt snask i tanken.

Når jeg skal starte den, skal den have en meget lille smule motorstart. og gas skal være i bund for den reagerer. og den kan ikke have luftfilter på når den står og kører med gas, så lyder den rigtig svag. Den kan godt køre hvis man holder gas i bund, men den er ikke for hurtig 15-20 km/t vil gerne have den kører sine 30.  og den har ikke plump, ikke fordi jeg vil tune den, men fordi ham der havde den før har lavet det.

tændrør virker fint, og den er ikke sort eller hvid.

gætter på at det et karburatoren der skal stilles, men de skruer giver ingen mening, hvis vi har de 3 huller på højre side, har jeg en messingfarvet skrue med fjeder der går skrå i en vinkel. Over den er der en metalfarvet mindre skrue med to afstandsskiver uden fjeder (den var halvt ude før jeg rensede hele skidtet.)  og et tredje har ingen skrue og ingen gevind, og det er lukket (det sådan ud ved ikke hvad det er.)

ved ikke lige helt hvad det er

ps. den behøver ingen choker, og er faktisk ikke glad for choker. og nogle gange efter jeg har kørt lidt rundt(har lige plads til at køre uden at slippe gassen) kan jeg nogle gange starte den kort efter uden motorstart men stadig kun med fuld gas.

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan prøve at snake med værktedt der har en metaldrejebænk.? der kan dreje en "plump bøsning" hulet er 7.2 mm i plumpen. eller lave en.! kun fulgas.??? har du tjekket tændings instilling.og renset kaburator. benzinskruen skal stå ca. 1.75 omdrening ud efter den er skruet i bund. (let modstand) den anden. skrue er tomgangstrue. til at justere tomgang med. til motoren går. jævnt. ydelse på motor er 1.2 hk på de nyre modeller.??
plumpen er jeg ikke så interesseret i lige nu, vil hellere købe en ny org. cylinder for ham der tog den ud før mig har lavet for meget skade rundt om der hvor den skal sidde til bare at sætte en ny i. men jeg har ordnet det så den er tæt, og ikke suger falsk luft ved indsugningen. har renset karburatoren 3 gange men der er ikke rigtig skidt i den og dyser er/ser rene nok ud da der ikke er blokeringer i den når jeg skiller den ad, der er kun skidt i filter og slange.

har prøvet at sætte tomgangskruen og benzinskruen som du siger men det gør ingen forskel om den er 1,75 ud eller 4 omgange ud, den kan kun starte hvis jeg jokker til på kickstart og har gashåndtag helt nede. og hvis jeg prøver at gasse bare en lille smule ned går den langsomt i stå medmindre jeg giver fuld gas igen. tændingen er ikke sat 110% præcis endnu men kan det være det? og skal tomgangskrue?(den jeg kalder metalfarvet) have en fjeder på? for det er kun den ene der har det. vil også prøve at skille udstødning ad og rense den lidt.

vil også lige sige den har stået næsten 10 år hos mig, og nok en 1-xx år inden. men har været det hele igennem og tjekke. vil også senere hvis den kan køre lidt mere "normalt" skifte kobling, den er lidt langsom når det går op ad bakke og motor går noget langsommere når det "tygger" sig op ad bakken på græs.

ved ikke om det er ny eller gl model. filter gl. model passer på den, og karburator ligner en gl model firkant, men har ikke set "skrue siden" på den gl eller nye model.
lige for at være sikker, benzinskruen er den der sidder på skrå ned i og er messingfarvet med en tætningsring på/i,

og tomgangsskruen er den der er ovenover i normal metalfarve, for den har 2 afstandsskiver men ingen fjeder ell. lign. (den sad halvt ude inden jeg begyndte at pille i den, som om den manglede en fjeder til at holde den stabil så den ikke ryster ud af finjustering?

?????
lyder som om dyserne ikke er de rigtige.

Når du skruer toppen, som gaskablet går ind i, af, kan du se en nåli gasspjældet, den skal sidde med en lille låsering. Denne låsering skal sidde iden anden slids fra oven på nålen.

Prøv at melde tilbage, så skal jeg checke med min ekspert om hvad du evt skal kigge på derefter

Hold nallerne fra roterende dele

hmm har ikke åbnet den, men kan godt huske nålen, og den sidder der, og den kører fint op og ned når jeg bevæger håndtaget.

får at vide af min far som jeg også har fået til at kigge på den at det skulle sidde rigtigt nok.

Annonce
rettelse: har ikke åbnet den i dag, men har set på den, når jeg har renset karburator.
Jeg skal checke hvad dyser du skal bruge, og om jeg har et billede af hvor de sidder

Hold nallerne fra roterende dele

Fandt lige dette billede


Hold nallerne fra roterende dele

Skrevet af Puch VZ50 den 11-06-2009 22:43
Fandt lige dette billede


Mener standartdysen for puch er et sted mellem 38# og 42#

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

Skrevet af Puch VZ50 den 11-06-2009 22:43
Fandt lige dette billede


Mener standartdysen for puch er et sted mellem 38# og 42#

dog kan det jo være forloren luft ved cylinder, topstykke eller karburator, det er jo set før..

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis