Låge/hegn mellem garage og hus samt skur

Hej
Jeg vil gerne have dækket af mellem vores hus og garage - se billeder
Det drejer sig om 2m i bredden og 2,10m i højden (2,3m til højden på garagetaget).
Indkørslen er bag om huset til højre i billedet. Vi bruger kun garagen til værksted, cykler og barne/klapvogn.

1. Hvordan laver man sådan en afdækning mest smart?
  1. Hvor skal lågen placeres (midt i?)
  2. Skal det være dobbeltlåge
  3. hvilken vej skal den gå
  4. og hvilke materialer skal man bruge? Jeg har selv nogle brædder liggende som jeg tænkte mig skulle bruges til beklædning a la plankeværk/hegn.

2 Et andet spørgsmål.
Nogen der har ideer til at lave en overdækning på 2-3m i bredden (se sidste billede) hvor vi kan have cykler og barne/klapvogn stående?
Jeg tænkte på 3 lukkede sider og et trapeztag der overlappede garagen, og så en fælles tagrende (der er ikke nogen nu). Højden på garangen i den ende er knap 1,8m - det samme som undertegnede.

På forhånd tak.
TS

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu selv fundet frem til et par svar.
Jeg tror at lågen skal være omkring en meter i bredden, for at det bliver praktisk at få ting igennem. Derudover skal der åbne væk fra terrassen og åbne mod indkørslen til højre. Det bliver så lidt bøvlet at komme til garagen, men måske laver jeg en dør i siden af den.

Først havde jeg tænkt mig at der skulle gå en tværbjælke fra hus til garage, men den ville vi blive træt af, hvis man nu skulle have høje ting igennem. Jeg vælger i stedet at løfte et par fliser af og grave to stolper ned, som må bære lågen, og hegnet.
Hvor tyk skal sådanne stolper være? 75 eller 95mm?
Er der ngoen forslag til dimensioner på det træ der skal gå på tværs, og hvordan jeg befæstiger træet i muren og på garagen?

mvh TS

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis