Vil ikke starte...

Hey!

Har en fantastisk alfa romeo 33 boxer 4C sedan fra 1986. Ældre, men stadig glimragende bil! Jeg har dog nu det problem, at jeg de sidste par dage ikke har kunne starte den… Den tikker (gentagende. –går ud fra det er starteren eller strømfordeleren) når jeg drejer nøglen, men trækker ikke på motoren. Det har hvor vi bor, Adelaide - Australien, regnet en del dagene før problemet, hvilket fik mig til at tænke på at det kunne være fugt i strømfordeleren… -selv om den har været under tag. Dont know… Så jeg åbnede strømfordeleren og tørrede låget af og sprøjtede lidt anti-fugt i, men uden held.

Jeg prøver at gå i strømfordeleren igen i morgen, og vil kigge efter om der stadig skulle være fugt i bunden… Men er der nogen der har et andet bud på problemet?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal da bare have et nyt start relæ, det er det du kan hører tikke
Jeg har nu været i strømfordelere og hive det sidste væske op der var i bunden med vatpinde. Det kunne være vand eller bare lidt harmløs olie… -svært at sige. Men i hvert fald uden held…
Så bliver der skrevet kullene i starteren og start relæet nævnt. Jeg prøvede at slå lidt på starteren, men også uden held. Der er ikke så meget strøm på, men jeg går ikke ud fra at det skulle være det…(?)
Så hvordan finder jeg ud af hvilken en af de to dele det kunne være? –og er det noget man i så fald selv kan skifte?
Prøv at give strøm fra en anden bil, jumpstart
Det lyder grangiveligt som når strømmen er for svag til starteren måske som følge af et delvis afladet batteri.
Hjælper det, må du finde ud af om generatoren giver for lidt spænding.
Er den i orden er det måske akkumulatoren, som har kendt bedre dage.
Jeg kan ikke lige tilbyde at kommer forbi og se på problemet! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Så fik jeg en til at hjælpe mig med at jumpstarte bilen, hvilket den så bare startede af. Glimragende! Jeg har nu kørt rundt i en times tid, og vil så se om den vil starte i morgen (Ja det er jo så aften i Australien nu…). Hvis ikke er det måske bare et nyt batteri.
Men tak for hjælpen og de mange bud!
Nu kender vi jo ikke lige terænnet hos dig, for her er der jo nogle der parkere på bakketoppen for at kunne starte næste morgen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis