Højde på køkkenbord?

Er der nogen der kender til en evt. formel for hvad højde ens køkkenbord skal være i? (F.eks. ens højde - 100 cm)

Mit køkkenbord er i dag 85 cm og jeg selv 195cm så køkkenbordet er for lavt, men hvad højde skal det så være?

vh
Troels
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er selv 195 høj, og en god højde er 92 cm til overkant.

M.v.h
Arne
Uden at være særlig høj, opfatter jeg også højden af køkkenborde som et problem. Jeg får ondt i ryggen af at stå for længe ved dem. Er det ikke et utilpasset mål, der er lavet til gennemsnitsmennesket for måske mange år siden?

Jeg ved det ikke, men højden er ikke korrekt i dag efter min mening, og med min sølle højde i forhold til den mere normale højde, opfatter jeg virkeligt, der bør ske noget på området. Hvad med hæve/sænke gulv der følger køkkenbordet ½ meter fra kant, og som kan varieres måske 20 cm.

Når vi kan lave hæve/sænkeborde i kontormiljø der kan bære vores vægt + skærm mv., kan det vel også gøres på gulvet.

Bare en idé.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Jeg ved at nogle køkkenfirmaer har udtræks-"skamler", der kan monteres i soklen i stedet for sokkelskuffer. De er vist mest beregnet til børn, men kan også bære voksne.

Mvh
TS

PS: Jeg undrer mig over at en person på 195cm finder en bordhøjde på 92 cm passende. Det er den højde jeg selv valgte da jeg i sin tid monterede køkken i vores tidligere lejlighed og jeg er selv 175 og min kone (der af og til også brugte køkkenet) er ca 165 cm, og klagede ikke over at bordet var for højt.
Jeg er 188, en Invita køkkenmand sagde til mig at 105 - 110 ville være ideelt, men rent kosmetisk ser det fjollet ud, så vi valgte 95.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis