Elektronik - Lineær actuator

er der nogen som har erfaring indenfor lineære actuatore?

http://www.mutr.co.uk/product_info.php?cPath=13_438&products_id=204

har fundet denne som er simpel nok og lige til. men den er jo i england og ville gerne kunne købe noget mere lokalt. ellers kan den præcis som jeg ønsker. nogen ideer??

vh. isbo

er der nogen som har erfaring indenfor lineære... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Næ til det brug kan du jo ikke nøjes med de 40mm slaglængde som den du linker til.
Store aktuatorer bruges også i elevationssengebunde.

Har du kigget på virkemåden af slæder i printere og scannere?
Her bruges snoretræk a'la skaladrev i gamle radioer.

Anden ide: Pneumatik. Altså luftdrevne stempler. 


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Dvs. det behøver ikke at være elektrisk drevet....
En fjeder (stål/gummi/luft) der spændes, når skuffen trykkes helt i, og udløses, når skuffen får et lille tryk igen.
Den slags "kliklåse" bruges til låger på visse computerkabinetter.

Hvis det nu kun skulle bruges til en udstilling, kunne du ansætte en østarbejder, der sidder skjult bag i møblet, og skubber skuffen ud.

(Fyyy føj)

Nå, spøg tilside.
Nu du har beskrevet anvendelsen, kan jeg nu ikke se hvorfor du ikke skulle kunne bruge de små aktuatorer fra et centrallåsesystem.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
hmm ja måske. he... bord med fjernbetjening... men hvad skal østarbejderen så lave?? hehe.
Det er i kombination med min touch tråd her inde... en skjult touch knap som aktivere skuffen. Luxus... ikke lille magnet system klik klak fjedder halløj. Centrallåsen er måske en ide. men min erfaring er at det larmer en del. men vil overveje det. for får alt hvad jeg skal bruge der. og hvis man deler prisen ud på de 4 actuatore er det os kun omkring 100kr stk.

Måske jeg bruger det til min første testmodel til jeg finder et alternativ....

Hej Isbo. Du kan købe gevind i metermål i HL trælast og så kan du købe en snittap til samme samt et stykke plastic til at lave møtrikken af og så mangler du kun noget aluplade til rammen, så det er slet ikke så svært nå man først er igang.

Mvh Jørgen.

Det lyder og virker som om det er ligetil. Jeg gør et forsøg. Skal bare se om jeg skal lodde gevindstangen fast eller hvordan. Jeg tester og afprøver. Og regner med at kvitere med et billede eller to og så en færdig liste med komponenter når jeg er færdig. Hvis nogen andre skulle være intereseret...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis