Elektronik - QTouch - aktivering af led's

Hej forumister.

Jeg står og skal til og lave et projekt som måske bliver et STORT projekt.

Jeg skal ha en touch knap sat ind (skjult) i en plade. og så få et lys til at lyse konstant når man trykker på pladen, og slukker igen ved endnu et tryk.

Jeg har kikket rundt på nettet efter et simpelt touch knap diagram. og har fundet QTouch qprox.com/technologies/qtouch.html
Det ser meget simpelt ud og kan som jeg ønskede skjules bag en "død" plade eller plastik. endda træ. Så den passer perfekt til mine behov.

Men da jeg ikke har noget erfaring med QTouch ville jeg høre om der var nogle ander der hade erfaring med dette produkt.

Mvh. Isbo

Hej forumister.Jeg står og skal til og lave et... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det stod ikke i databladet. det er noget lort. Jeg hade åbenbart læst databladet for dens forgænger, som kan det samme. Jeg kan stadig bruge chippen men jeg har så bare ikke færdighederne til at lode den fast. jeg overvejede om man kunne bruge et gammelt ide kabel til at lodde på det og fast på mit print. men skal se om der er andre alternetiver. Så man kunne få en adabtor. men til 2-300 kr... og da chippen kostede mig omkring 12 kr så er det IKKE en løsning.
Pas nu meget på ikke at varme for meget Vh Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

På m.nu har de masser af adabtore til smd komponenter. Men hade så nået at bestille nye komponenter. så har fundet den i soic8 nu. Lidt nemmere at arbejde med. Jeg laver en samlet "Where 2 get?!" når jeg er færdig med projektet.

Men nu er alle komponenterne købt så regner med der ikke går så lang tid.
Status er at jeg har alle componenter men er længe siden jeg har arbejdet med electronik så skal liiige sætte mig ind i komponenterne inden jeg går videre. Men jeg har købt ind til 5-10 stk's så mund ikke jeg rammer rigtigt bare en gang. Jeg lover snart at ha noget at vise.
Lyder godt. Glæder mig til at se hvad du kommer op med.

"Man kan ikke skynde på kreativitet" - Oldefar

Venter os lidt spændt på lidt billede og guf fra dit projekt

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis