Er det en ok pris på fundament?

hej

Tja, ikke fordi nedenstående er meget LDS, men der bliver en masse LDS senere hen.

Skal have bygget mig en 50 kvm garage i træ, med et lille udhus ca 9 kvm koblet på.

Har lige fået tilbud på fundament  og da jeg endnu ikke har noget at sammenligne med, så ville jeg høre jeres mening:

Tilbuddet lyder på:

Opbrydning af gammel fundament på ca 21 kvm + ca 2o kvm betonplader og fliser,
Gravearb til de 59 kvm, med plads til 20 cm sundolit og lecasten og faskine
Støbning af sokkel og 10 cm gulv, der bliver glittet. med sundolitt nedenunder.
og med rende til strøm / vand
Opsætning af lecablokke og pudsning (kan være jeg vrøvler her)

Alt det ovenstående ca 84000.-  incl moms

Heri er bortkørsel af beton / jord ikke medregnet.

Beton bliver leveret af betonbil og koster ca 26000.- (er med i ovenstående pris)
Sundolitt er sat til ca 10000.- (også med i ovenstående pris)

Er det en forventet pris? 
Der er jo det gamle fundament, der ligger i vejen.

Jeg har ikke sagt ja, da jeg gerne vil høre et andet tilbud.
Er der nogen der har en anbefaling er jeg åben.

Det er i kbh vest.

Ron 

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da en del penge men umiddelbart vil jeg ikke tro det er helt ved siden af med den pris.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er meget noget svært at vurdere pga. bla. omfanget af oprydningsarbejdet.

Da dette er et lav-det-selv forum kan du selvfølgelig følge os andre herinde og selv smøge ærmerne op :-)
Det bliver garanteret langt billigere

Kun perfekt er "godt nok"

Værd opmærksom på at du skal betale en pæn sjat for at komme af med så mange kubikmeter/tons jord/beton.

Det er ikke en helt ligegyldig udgift.

Mvh You Can Do It!

Hej.

Jeg mener at prisen er OK.
Som andre også skriver er der jo en usikkerhed om hvad der er af arbejde med at flytte den gamle sokkel og bund. Hvis du er lidt smart, så får du bortkørslen af affaldet med i prisen.. det koster nok lidt.. men de har gravemaskiner af en eller anden type på stedet (formodentlig en rendegraver ) og kan meget nemt læsse det hele på en vogn. Som det er nu tilbudsmæssigt lægger de skidtet i en bunke, og du skal så siden have det fjerne herfra.. og det tager både tid og koster .. om ikke andet en masse tid og kræfter med håndskovlen... Og du her en ødelagt plet i haven.... Desuden lægger de sikkert jod og affald der hvor det er nemmest.. Og det er her du helst vil have materialerne til garagen leveret senere...

Men en rimelig pris er min vurdering.

Husk også at få dem til at grave rør ned til brug for tagvandet.. Ikke bare lave faskinen.. det kan blive træst at skulle grave kloakrørene ned med skovl senere... Og det tager ikke mange minutter når det store gravegrej er på matriklen....

Lad os høre hvordan det ellers går med projektet ;-)


MVH Njord
Du skal lige huske at byjord som udgangspunkt betragtes som let foruregnet, og det er ikke helt billigt at bortskaffe. Afhængig af mængden af overskudsjord kan det blive aktuelt at få foretaget en forureningsundersøgelse.

Venlig hilsen

Jens

Annonce
Beton prisen ser ud til at være ret dyr.
Gav 12.000,- for 8 m3 i vinters og det var endda med pumpe bil. Ellers synes jeg ikke det samlede tilbud ser slemt ud. Prøv at regne ud hvor meget beton der går til og forhør dig om en pris hos det lokale byggemarked eller beton værk. Kan anbefale dig at genforhandle og gå i detaljer så du ikke står med et halvfærdigt projekt

Takker for svarene.

ja, jeg var selv overrasket over at beton'en løber op.
Det er ca 16000.- for fundamentet
og 10000.- for gulvet. Groft regnet er det vel ca6 m3 (59 m2 / 10 da det skal være 1/10 m højt )

Nu er det jo også et lækkert fundament med 20 cm isolering og glittet gulv. Jeg har tænkt på om det kan laves billigere ved at ændre på fx isolerings laget, men kan hurtigt se at det kun er en justering på 5- 10000.-

Og affaldet er også en vigtig post/ pladsrøver som flere af jer skriver

Nu får jeg et andet tilbud i morgen, så må vi se hvad det ender på.

Ron



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis