Radio kode til mondeo

Hej. Efter at have afmonteret batteriet på min mondeo fra 1997 så beder radioen klart nok om en kode.  Jeg har også koden, men jeg ved bare ikke hvad knap jeg skal trykke på når koden er klar?? Jeg har prøvet en tilfældig knap, men så bad den om koden igen. Altså andet forsøg. Man har vel ikke uendelige antal forsøg??

Nogen kloge hoveder??
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ved ikke om det er tilfældet for den model radio du har, men den sidste koderadio jeg havde i en ford, skulle også have kode, hvis koden for eksempel var 1356 skulle programvælger knap 1 trykkes 1 gang for første ciffer, program knap 2 trykkes 3 gange for andet ciffer programknap 3, 5 gange for 3 ciffer og endelig programknap 4 - 6 gange for at lave et 6 tal, og så mener jeg det var menu der skulle trykkes for at bekræfte.

Altså 4 cifret kode indtastes med x antal tryk på programknapperne 1-4.

 Mvh Michael

Tak for svarene. Nu er problemet ikke selve koden. Problemet er hvad der skal trykkes på eller gøres når koden er fremme i displayet. Altså en slags bekræftelse på koden.
Jeg prøver MENU knappen, som mith skriver.

Det er en en ganske almindelig kedelig original radio uden hverken bånd eller CD, hvis det har nogen betydning.

Findes der for øvrigt ikke en radio der passer i, som har CD afspiller??
Findes der ikke en der passer i, som har CD afspiller??

Jo der gør, men de originale som fylder den størelse, for de er store, de koster rask væk omkring 7000 kr, der er også den mulighed at få sat en cd veksler til, men igen her skal det være original og igen dyrt.

Anden mulighed er at kontakte de forskellige ophugger og høre om de har sådan en, så vil jeg tro at du kan slippe med et par tusind.
Sidste mulighed er at købe en alm, cd radio og så købe en dækplade til at skærme resten.
hej når du har tastet koden ind med de første 4 knapper skal du trykke på knap 5 for at bekræfte koden og knappen skal holdes inde til radioen spiller Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af mith den 10-06-2009 14:57
Eller lige kigge om selve radioen kan pilles af fronten, og erstattes med en med cdspiller, kræver naturligvis at der er en rille til cd'en;-)


Den fik jeg ikke lige fat i?? Om radioen kan pilles af fronten???
Jeg prøver at holde 5´eren inde Den med menu knappen virkede i hvert fald ikke.
Skrevet af polobjørn den 10-06-2009 17:04
hej når du har tastet koden ind med de første 4 knapper skal du trykke på knap 5 for at bekræfte koden og knappen skal holdes inde til radioen spiller Hilsen Polobjørn


Nix. Knap 5 skal ikke bruges. I hvert fald ikke på den radio jeg har. Da jeg trykkede på 5, forsvandt koden og blev til streger igen. Så nu blev det til forsøg 3.....
Skrevet af stenstrup den 10-06-2009 18:16
Skrevet af mith den 10-06-2009 14:57
Eller lige kigge om selve radioen kan pilles af fronten, og erstattes med en med cdspiller, kræver naturligvis at der er en rille til cd'en;-)


Den fik jeg ikke lige fat i?? Om radioen kan pilles af fronten???


De fleste "special radioer" er almindelige med en anden front, jeg ved ikke om man derfor kunne have held med at afmontere den du har og "flytte fronten" over på en anden. 

 Mvh Michael

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis