Bådvarme hvem har erfaringer !!!

Jeg vil egent ligt gerne have lidt varme i min båd, en Elvstrøm Cruiser på 32 fod, og helst vil jeg have et system der ikke anvender strøm eller mindst muligt som et andet mål.

Jeg har set at der findes lidt forskellige muligheder men hvad med erfaringerne med de forskellige systemer, er der nogen der vil bidrage ????

Jeg tænker fx på systemer som Refleks, 4T, Dickinson, men er det andre systemer du har erfaringer med så skriv endeligt lidt om dem positive som negative. Også gerne lidt om luftbårne systemer kontra vandbårne systemer...

------------------
smile wink Venligst Njord wink smile

MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ang. Bådvarme, kontakt firmaet Kjøller, de har udarbejdet et informationsblad om emnet.

Adressen er Rovsingsgade 82
2200 København N
Telefon: (+45) 3582 9500

Alternativt Brdr. Westergaard i Hvidovre(Webasto).

Jeg har selv en Eberspächer DL1 luftvarmer til dieseldrift. Den er jeg meget glad for, jeg skal bare have dæmpet blæser støjen lidt ved at indskyde nogle lyddæmpere på slangerne.

Hilsen
Henrik.A
Du har da travlt

ullum
Jeg har selv installeret et 4T oliefyr for 5 år siden og det kører fint. Båden er i søen hver vinter og jeg har minimum af vedligehold. 4T indeholder flere nyskabelser end f. eks. Reflex og er mere økonomisk i forbrug samt også pænere at se på. Det fås både med centralvarme og med luft-konvektionsvarme. Du kan se mine kommentarer til den anden interesserede i starten af listen.

------------------
Kaj-Marstal

Kaj-Marstal
Vi kiggede på Kjøller og Webasto på BoatShow 2003 i Fredericia. Webasto er meget støjsvagt i forhold til Ebersprächer. Prisen er stort set den samme.

Vi har valgt at installere Wabasto 3500 i vores Jupiter 30.

På messen, der slutter i morgen, er der 10% hos både Webasto og Kjøller.
Annonce
Hej Njord
Hvorfor vil du have varme i din båd??? Er det fordi du vil flytte ned i den, da jeg ellers ikke kan se nogen gavn af at have varme i en båd der ligger på land!!!

Hvis det derimod betyder at båden nu endelig skal i vandet må du da sige til hvis du har brug for hjælp til "lidt" klargøring :-)

mvh
Per'sen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej "Pæsen"

Det kommer nok til at vare lidt endnu, sneen er lige faldet tykt...

Og riget fattes penge så der skal lige nogle kroner på kontoen !!

Vi ses.

Venligst Njord wink

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis