el erfaring inden for varmepumper

Hej alle sammen,
er der eventuelt en der har erfaring med varmepumpe som ved fx strømsvigt, nå stræmmen så kommer igen ikke tænder igen på samme neveau.

det tekniske er at der skal sidde en gsm modtager i huset som ved sms besked tænder denne pumpe, men nå den har været slukket ved den jo ikke hvad temperatur den skal være på, skal bruge en der bare tænder på samme som den slukkede eller lignende

Håber på jeres hjælp derude

aut. el arbejde til tiden

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke en memory funktion i den eller en digital indgang (varmepumpen)? Hvis ikke, så bliver det lidt svært at regulere på den med en GSM sender/modtager.

Med andre ord, så afhænger det helt af hvor advanceret varmepumpen er, jeg ved der findes dyre modeller med digitale controllere der kan indstilles med fast start temperatur eller regulere på pulser i form af indgange.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
kender du til nogle typer for der er ikke nogen pt. så den skal alligevel købes så alt efter prisen naturligvis for et gps modul koste rogså godt 2000 kr. jo

aut. el arbejde til tiden

hej! har pumpen ikke et par klemmer (ext. start - stop) der kan klare sagen, så du ikke behøver at slukke dyret?

Det kommer ikke an på, hvor meget hjerne man har - men hvordan man bruger det man har.

(Elektriker)
 

som sagt pumpen er ikke købt så hvis nogen/du selv:D har erfaring med en der kan klare opgaven ville det klart være at foretrække

aut. el arbejde til tiden

tror det er strømmen han tager med gsm og ikke pumpen han smsér med, det er nok ihc der er i huset.

så kan man jo ikke nøjes med at tage standby knappen. (-:

Mvh Christian

Annonce
det dog ikke ihc men fungerer med samme prinsip bare et gps modul som modtager der derefter tænder udgangen

aut. el arbejde til tiden

Nogle af de der GSM moduler er udstyret med en infrarød sender. Den skal så programmeres via den fjernbetjening der er til anlægget.
Lidt ligesom de der multifjernbetjeninger man kan købe til fjernsyn og video.
Man kan faktisk programmere dem til at tænde og slukke alt der har IR modtager!!

Mht. hvordan en varmepumpe vil opføre sig ifm. strømsvigt ved jeg faktisk ikke. Men det er da noget jeg vil undersøge.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
lyder smart med infrarød, men tit er disse jo monteret i gruppetavlen, og der er der sjældent rækkevidde til pumpen:D

aut. el arbejde til tiden

Næstformanden, har du et link?

el-installatøren, kan du undersøge hvilken varmepumpe det er?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
der er slet ikke nogen endnu, også der skal jeg bruge nogle som ved hvad der virker til dette:D

aut. el arbejde til tiden

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis