spild olie fyr regler for indstalation (potte-fyr)

jeg har købt sådan en satan jeg bruger selvfølgelig fyrings olie og ikke spild olie men jeg kan ikke finde en noget om den. det er et så kaldt potte fyr det eneste der står på den er (AT 303) er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget godkendelse af sådan en jeg har sadt på goggle i 3 timer nu og kommer ingen steder

min skorstensfejere er jo ikke for glad for den i forvejen så hvis jeg kunne finde noget dokumetation så ville han godt lade mig bruge den men ellers ville han helst ikke men jeg kan bare ikke se problemet i den for den er jo rimelig sikker den er jo 100% tæt og det samme system bare mindre bliver jo brugt på både rundt omkring og hvis den var farlig ville de jo ikke bruge dem i en kabine båd

er der nolge her inde der ved noget om det :D

 Hvor der er vilje er der vej
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det nok ikke så meget om den er farlig eller ej
Det er mere om den er effektiv nok, efter det nye regler
Er den ikke det må den ikke sættes op eller flyttes

Så du skal nok finde noget dokumantation på at den lever op til de gældende regler.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg kan let tage fejl, men jeg mener at alle fyr der sættes op skal være godkendt efter noget der vistnok ca. hedder EN-5. eller noget i den stil. Det er en relativ ny godkendelse, som et gammelt fyr ganske sikkert ikke har. Spildoliefyr må vistnok også kun lovligt sættes op på grønland og på færøerne. Jeg tror ikke umidelbart at du må sætte det fyr op. Men måske der er nogle af de andre der ved mere om det... Jeg er nemlig ikke helt sikker.

Tag vare på det uerstattelige.

jeg håber da at der sidder en der ude der har løsningen på det da den jo var helt gratis men hvis sker der hvis jeg smider den op og ikke er godkendt får jeg en bøde eller og er det 50.000 eller 500 kr

 Hvor der er vilje er der vej
Hvis det er sådan en ældre Kroll fætter er jeg ganske sikker på, at den på ingen led og kant er godkendelig.
Den er vist nok ganske effektiv og god og har gjort gavn i mangt et værksted igennem tiderne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg kunne forestille mig at du fik at vide det skulle pilles ned.. og hvis det ikke ville efterfølges skulle kommunen nok sørge for at pille det ned for, og videresende regningen for nedtagning og bortskaffelse.

Men dette er igen ikke noget jeg ved, men det er kun noget jeg kunne forestille mig..


Mvh Mærsk

er fyret grønt? så er det en Robot At 303 lavet i Skive
Mvh FJe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis