styringsbox

Hej
Er det muligt selv at skifte en styringsbox på ford e , 1,8 eller skal den forbi ford ! Dermed mener jeg, om jeg kan finde en brugt fra samme model og bare flytte den over sådan uden videre??
Alte


<p>&#160;</p>
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke nogen som har en mening om dette!!

<p>&#160;</p>

Tak for hjælpen. Bilen er fra 1997, men som du beskriver det må jeg heller holde fingerne fra det!
Jeg har lidt af en "ny" ide om at den ikke får benzin nok på en af cylinderne. Den brændte toppen af på en af cylinderne, og det er på sammen cylinder at tændrøret er helt lysegrå nu. Det er jo det som undrer mig, det kan jo ikke passe at en anden top netop har problemer på sammen cylinder. Det synes jeg er for tilfældigt!!

Kan man selv komme med en brugt styrebox til ford og få dem til at skifte den eller er det helt umuligt.
M.V.H
alte


<p>&#160;</p>
Har du en fået en kort med billen som inderholder 4 cifre eler 4 bogstaver kode? hvis ja så skal du ha"den med til ford og bliver det billigere.
på nogen modeler er mulight at koden aflæses med diagnosetester, og det ta" ca. 30-40 minnuter ialt.
det er så sjeldent at sturings box fejler noget.
det er bedst at måle spænding på sturingsbox stiket uden at den afbrudes.
På den møde kan man se hvor fejlen legger.

www.husegracaninauto.com

Det tror jeg lige at jeg vil snakke med min mekaniker om det med udmåling af styringsboxen. Jeg har ikke nogle koder, og bilen er monteret med startspære. Jeg tror det første jeg vil få gjort er at få tagen kompressionstest, derefter må jeg så set hvad derså skal gøres..... Har du en ide om hvad det kan være?? Jeg har få skiftet alt det jeg selv kan skifte.......
M.V.h
Torben

<p>&#160;</p>
Annonce
Du skal beskrive hvad den gør eller hvordan den kører til at jeg kune sige noget og give flere oplusninger om bilen.
stel.nr eller reg.nr

www.husegracaninauto.com

Den ruller lidt i tomgang (er nok kun tomgangsventilen) hakker når den bliver belastet fx køre 80 i femte og giver den gas.
Har skiftet: flowmetermåler(hel ny), temperaturføler (hel Ny), tændkabler+tændrør (hel nye) spole(brugt) spjæld med stepmotor (brugt). Har lige kørt noget rens gennem motoren og hældt 05*30 olie på.
Har bytte ventildyserne rundt uden gevindst!!
stel nr:wfonxxgcanvb42390

Har været ved mekaniker to gange og de har ikke løst problemet.

For 8000 km siden skiftede jeg toppakning pga en brændt topstykke( har sat en brugt top på). Det var under ventilsædet på samme cylinder hvor tændrøret nu er lysegrå. den bruger ingen olie og ingen vand nu!!

<p>&#160;</p>

Har du målt trykket på benzinpumpe? Jeg har været udsat flere gange at den har leveret for lidt benzintryk.

hvis den for forlidt  benzin så brænder ventilerne eler topstyket.

det er meget svært at sige 100% hvad er i vejen.

min menning er at du skal udføre måling på pumpen eller skifte den.

venlig hilsen

Huse


www.husegracaninauto.com

Nej jeg har ikke målt trykket på benzinpumpen kunne være en ide...

kan du forklare hvorfor den er lysegrå på en tændrør og ikke de andre?? kan pumpen før til dettM.
M.V.H
alte

<p>&#160;</p>
Nej jeg har ikke målt trykket på benzinpumpen kunne være en ide...

kan du forklare hvorfor den er lysegrå på en tændrør og ikke de andre?? kan pumpen før til dettM.
M.V.H
alte

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis