Gæt en Perkins

Kan nogen ud fra dise billeder se, hvilken model Perkins, der er tale om.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Hvis ikke der er byttet om på ventildæksler er det en 4-108, model 4-107 og 4-099 havde 45 grader oliepåfyldnings studs på ventildækslet. Bag brændstofpumpen er der 4 små huller i blokken, det er drænhuller ( Kontrolhuller ) da 4-107 havde løse foringer, havde motoren været overvarm eller tæret på grund af saltvandskøling løb kølevandet ud af disse huller, på billedet kan man se det ene hul det er uden ruststribe så jeg vil mene at det er en 4-108, den har ikke løse foringer.Kan du oplyse de data der er på det lille skilt på brændstofpumpen kan jeg give dig mere nøjagtige oplysninger.
lilledo, jeg tror du har ret. det er en motor jeg overvejer, da det åbenbart ikke er muligt at finde en BMC 2,2L i stedet for den, jeg er ved at ta' ud. Det ville ellers ha' været en del lettere, så havde alt jo passet. Er der nogen, som ved om 1.8L eller 2.5L har samme udvendige mål, og så går de gamle BMC'ere dejligt blødt. Det behøvede ikke at være en mariniseret, da jeg har det udstyr.
Det er lidt farligt at købe den Perkins, for en ny varmeveksler koster lige 10.000, og så er den hurtigt for dyr, hvis det skulle ske inden så længe.
njord. Du har ret, det er et godt forum.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs,

Ang mål så matcher BMC 1,8 varmeveksler med BMC 1,5 med hensyn til de udvendige mål er de stort set ens, men det er en væsentlig mindre motor end BMC 2,2.
Jeg har aldrig mariniseret en BMC 2,5 men varmeveksler/manifold passer fra BMC 2,2 så målene må anses for at være tæt på hinanden disse 2 motorer imellem.
En Perkins er nok ikke kendt for en blød motorgang, hvis man overhovedet kan bruge et sådant udtryk om en dieselmotor. Har selv kørt meget med en Massey Ferguson 65, der har en Perkinsmotor lidt i retning af den viste. Jeg husker den som værende let at starte, også om vinteren.

HansW, vi burde have lyden af disse herlige motorer med! :)
Jeg får helt lyst til at gå ud og hive i min 1946 Lister 4½ HP! :)


Med venlig hilsen
ktm

 

Så er det bare det, kan man finde en 2.5L

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Bare lidt unyttig kommentar, så starter du måske bare med en MF135, eller 235.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis