extern antenne trådløstnetværk

Hej. Jeg ligger på en campingplads, hvor der er trådløst netværk, jeg kan ikke oprette forbindelse til det. Der er noget der "stjæler" signalet, efter flere forsøg, har jeg fundet ud af, at jeg kan få forbindelse, hvis jeg stiller min bærbare, op på taget af campingvognen, men der er jo ikke optimalt*griner*. Er der nogen forslag til, hvordan jeg sætter en extern antenne op på taget? Hvad skal jeg bruge? jeg vil helst undgå, at forbinde den med kabel, til min bærbare, men kan det ikke undgås må jeg jo finde mig i kabel. På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er skam et kendt problem, når man har været i campingbranchen. De fleste campingvogne er lavet af en aluminumsskal. Når du så oveni lukker alu-rullegardinerne ned, så sidder du i en tilnærmelsesvis radiotæt kasse. Du har ikke en jordisk chance for at få signalet igennem. Du kan prøve med først at rullegardinerne ikke er nede. Derudover kan du måske nøjes med at købe en indendørs ekstern antenne som du kan sætte op i et vindue der peger ned mod pladsens mast.

Det hele afhænger dog af hvor godt signalet er, hvor mange hække og træer der er på pladsen osv. Det er faktisk ofte således at de andre vogne også 'skygger' for signalet. Derfor skal det være temmelig stærkt og masten skal højt op for at sende over vognene. Jeg ville prøve at foretage nogle målinger af signalstyrken for at se hvor signalet er bedst og om der er nogen placeringer indvendigt i vinduerne der kunne give den fornødne signalstyrke. Kig evt. på hvor masten sidder da det kan give dig et fingerpeg.

Alternativt kan du jo købe et lille Access point op som du sætter til at være repeater, det er den eneste måde at undgå antennekablet. Access pointet vil dog have en begrænset levetid hvis den skal stå udenfor selvom du selvfølgelig kan lave en kasse til det. Desuden skal du jo lige finde ud af om det kan lade sig gøre da det afhænger af pladsens netværk og hvad de tillader at koble på.
tak for dit svar, problemet er også når jeg er uden for vognen, dvs forteltet,
Da jeg havde pc oppe på taget var der rimeligt signal, der er markeret 3 ud af 5 streger, på det trådløsenet. Jeg tror jeg vil finde ud af om jeg kan sætte et accespoint op.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis