Aquadrive

Jeg overvejer at installere aquadrive i løbet af vinteren. Efter leverandørens oplysninger får man en næsten lydløs motor, fordi der ikke er vibrationer i skroget. Er der nogle med erfaringer eller meninger?

Gert

Gert Nøjsen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
selvfølgelig er det da godt, du får ikke så megen støj fra propelakslen, og din motoropligning skal heller ikke være så nøjagtig, men stil nu ikke forventningerne for højt.
Hilsen Benny
hvis din motor instalektion virker godt nu er der vel ingen grund til at kaste gode penge ind i det projekt..

Der er meget du vil få mere glæde af ::

Venligst Njord

MVH Njord
Det lyder jo lidt som om jeg kan spare pengene - men er der nogle konkrete erfaringer før/efter installation? (Der er en i "min" havn der er voldsomt begejstret efter at han har lavet installationen, men det er jo dyrt, og derfor vil det være rart med fleres erfaringer).

Gert

Gert Nøjsen

Jeg har i det sidste år kørt med et aquadrive - og det er pragtfuldt !!
Støjniveauet gik væsentlig ned - vibrationerne også. En anden fordel er, at jeg nu kan udtage min motor og sætte den i igen, - uden at skulle line op. Skifter jeg gummifødder, behøver jeg heller ikke være så påpasselig. Den kan jo klare +- 8 grader samt en pæn parallelforskydning tilmed. Jeg har den mindste (model 20000)og måtte opbygge et skot til montagen. En fordel ved systemet er også, at skruetrykket kommer til at ligge på trykskottet (altså direkte på båden) og ikke på gearets trykleje. Jeg tror, at du vil blive glad for et Aquadrive.

------------------
Kaj-Marstal

Kaj-Marstal
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis