"Træksnor" til Yamaha påhængsmotor

Hej LDSére

Jeg har fået en 2 hk Yamaha påhængsmotor af ældre fabrikat "op under neglene". Dog mangler der en form for "træksnor" til at trække den igang. Jeg forestiller mig lidt at man (når man ellers har en træksnor) vikler den rundt om "hovedet" og trækker den igang. Har jeg ret i den formodning? Og hvor kan man anskaffe sig diverse træksnore?

Jeg ser frem til nogle fornuftige svar.

På forhånd tak.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
AAAH je ve nuet om du æ et fornuftigt svar værd, det er ihvertifald ikke vejen at "true" sig frem.
Men bortset fra det så består sådan en trækline af et stykke flettet nylon line ca. 6 mm. tyk med en hjemme lavet tværpind af en rundstok til at trække i. Bor et 8 mm. hul midt i rundstokken så den bliver et håndtag, stik så linen ind og lav et 8 tals knob i hver ende af linen. Linen skal være ca. 125 cm. lang
Og linen køber du hos den lokale maritime udstyrs biks.

Håndværkeren
den kan os købes ved din plæneklipperservice når motoren ikke er større.
men oprindeligt har der sat sådan et mekanisk oprul på, som på en plæneklipper, men det er sikkert gået i stykker, og så pillet af, men metoden med og vikle en snor omkring virker os fint hvid den strter nemt, bare værd opmærksom på omløbsretningen, så motoren kører den rigtige vej rundt, ellers er det ikke sikkert du kan få den igang...

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

og så går det som regel bedst ved at bruge hånden som trækstang frem for at vikle den om hovedet - selvom det nok vil være mere morsomt for de omkrinkstående
De lidt ældre modeller har ikke rekylstart, så det passer nok med en snor.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg har en yamaha fra 62 med rekyl start, så ved ikke hvad du anser for ældre? Men lige meget hvad virker metoden med og vikle snoren rundtom ok.

Annonce
Er ræsonnementet dette, jeg har en gammel Yamaha med rekylstart, ergo findes de ikke uden ? Eller er din slet ikke en 2hk eller er du bare et vrøvlehoved ?

ErikChristensen 
Med hensyn til de små Yamaha'er startede de med at hedde P45 i slut tredserne til ind i halvfjerserne og var med alm snorstart ( ikke rekylstart ), derefter kom den lille 2Hk til at hedde 2A også uden rekylstart, i 1984 kom den nye model under navnet 2B stort set samme motor men nu MED rekylstart, motoren var nu blå over det hele hvor 2A var hvid på top og side skjold samt blå på benet, P45 var creme over alt og havde navnet efter dens kubic.
vrøvle hoved er jeg helt sikkert og min yamaha er en 15hk... men tak til Lilledo for lige og ridse historien op, så man ikke kan være i tvivl (-:
og i øvrigt Lynæs så her jeg ikke sagt at alle yamahas modeller fra 62 har rekylstart bare fordi min har det, det er blot en antagelse fra din side, og info fra min. Jeg ville med min tråd bare lige nævne at rekyl start altså var til stede i 62...

Der er vist ingen, som tror rekylstart er opfundet efter 1962, men der stod klart at, det handlede om en 2hk, og DE blev lavet uden i en årrække, det ville så ha' været smartere af dig at læse spørgsmålet før du antydede at, det havde jeg sgu nok ikke forstand på.

ErikChristensen 
jeg antyder ikke du ingen forstand har på det. det kan måske læses sådan, men det er nu ikke meningen.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis