FireWire til USB

Hej.

Da vi købte den nye bærbare her forleden, havde vi ikke lige taget højde for, at vores videokamera kun kan tilsluttes via FireWire.

På den gamle maskine havde vi et ExpressCard med FireWire, men den nye har desværre ikke plads til indstikskort.

Vi har så fundet denne her, men er i tvivl om den løser vores problem.

Nogen erfaringer med den slags?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke direkte erfaringer, men der er ikke den helt store forskel mellem USB2 og Firewire, så jeg ville give det en sats. Den opfylder jo specs.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Fik lige nærlæst installationsvejledningen - som frygtet kræver den at der er både USB og FireWire på PC'en, den kan ikke omdanne FW til USB, kun fordele en eksisterende FW. Øv øv, vi må søge videre.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Vi har så fundet en Pinnacle Studio MovieBox Plus, som umiddelbart ser ud til at kunne løse problemet, men den søde supporter hos GetMore kunne ikke garantere for funktionaliteten.

Med mindre nogen herinde siger  STOOOOOOOOOP! GØR DET IKKE!!!  bestiller vi sådan en fætter, der er jo heldigvis 14 dages fortrydelsesret ved net-handel, hvis den nu ikke skulle spille sammen med vores udstyr.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Denne kan gøre det, hvis du har pcmcia kort i den bærbare og det har de fleste.

Ellers kan www.zitech.dk som regel være behjælpelige.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Vi har desværre slet ingen kort-slots i den nye, men har bestilt Pinnacle'n, vi får den fredag, så vil det vise sig. Vi havde dog fat i en supporter hos Pinnacle, som lovede, den kunne klare det med kun USB i pc'en.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Jeg afventer lidt spændt dit resultat - jeg turde ikke kommentere før, men det din supporter siger ligner også den overordnede beskrivelse (og billedet af den viser div. stik som input, og kun et usb-stik som output) - men så kommer det drilske, hvor jeg håber at den blondine som har lavet beskrivelsen ikke har haft tankerne på boxen, for der står under import fra DV. cameras"requires firewire" - så var det lige jeg tænkte: "Du siger ikke noget ....." - fordi hvorfor skulle en løsning af et problem samtidig være det samme problems forudsætning. Men anyway - lad os vide om lortet virker - det er jo det det hele handler om. Det vil jo samtidig være måden at importere sine gamle vidiobånd på.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Det var lige netop den lille sætning, der fik mig til at kontakte supporten

Jeg har sakset den chat, jeg havde med supporteren:

Jaimark Ordana: Hi, my name is Jaimark Ordana. How may I help you?
Lars Bendsen: I have recently purchased an Acer Aspire 7535 Laptop with only USB 2.0 ports, no expressCard, PCMCIA or other slots. I want to connect a JVC DV camcorder and hoped, Movie Box Plus could do the job
Lars Bendsen: There is no FireWire on the laptop
Jaimark Ordana: What are the cable type available on your JVC cam?
Lars Bendsen: FireWire and analog composite. But prefer to use FireWire
Jaimark Ordana: Ok a Movie Box can connect your can to your computer.
Lars Bendsen: It seems to me, that MovieBox requires a FireWire connection on the laptop in this case, ist own won't do or?
Jaimark Ordana: No sir, A Movie Box has USB connection. You can connect you Firewire to the Movie Box then the USB from your Movie Box to your Computer
Lars Bendsen: This will work? FAQ said connect to your PC's Firewire when DV. But I'll give it a try - haven't purchased MovieBox yet, just wanted to be sure before ordering
Jaimark Ordana: Go with Movie Box plus 710-USB type

Så må vi jo stole på det...

Skal nok følge op på tingene - dimsen bliver først sendt i dag, så vi håber, pakkeposten har den med i morgen.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ok- blondinen fandtes.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

I går aftes kom dimsen så.

Den medfølgende software - Pinnacle Studio 12 - kunne ikke umiddelbart se vores kamera, til gengæld opfører Windows sig som om, det var tilsluttet direkte til PC'en.

Så vi kan hente filmene ind via standardværktøjerne, og så efterfølgende behandle dem i Pinnacle.

En lidt spøjs omvej, men fred med det, hovedsagen er, at vi kan få hentet tingene ud af kameraet.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Skrevet af albino den 16-06-2009 15:28
I går aftes kom dimsen så.

Den medfølgende software - Pinnacle Studio 12 - kunne ikke umiddelbart se vores kamera, til gengæld opfører Windows sig som om, det var tilsluttet direkte til PC'en.

Så vi kan hente filmene ind via standardværktøjerne, og så efterfølgende behandle dem i Pinnacle.

En lidt spøjs omvej, men fred med det, hovedsagen er, at vi kan få hentet tingene ud af kameraet.


jeg har et pcmcia kort med 2 firewire porte hvis det kan hjælpe
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis