Makita 6317DWDE

Jeg har kig på en Makita 6317DWDE. Kravet er en god, lille og billig maskine til mindre opgaver.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/makita/akkuskruemaskine6317dwde_76161256/

Er der nogen åbenlyse fordele eller ulemper ved den?

Er den det bedste køb (behovet taget i betragtning) til prisen lige nu?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Tror du bliver ked af en 12 volts maskine i det lange løb. Der er ganske enkelt for lidt power og levetid i batteriet.

Markita køber man til de rigtige priser her:
http://www.bn-elektro.dk/shop/category.asp?id=4&page=11

Ville kraftigt overveje en Makita 8444DWFE 18V med slag til jubel prisen 1598,- u/mons. 

Køb et ekstra ekstra batteri med og du kørenede nonstop.

Jeg købte den for at have et "let" alternativ til mine større makita'er. Praktisk, når man skal montere skabe, skrue gips etc. at den er relativt lille og let.

Og nu er den min foretrukne maskine... ganske enkelt fordi den har kræfter nok til det meste og pga. vægt og størrelse så meget lettere at arbejde med.

Skruer du mange 90/100 mm skruer og monterer vinduer/døre med selvskærende karmskruer, er den ikke kraftig nok... men bortset fra det, er den super.

Batterilevetiden er fin - husk at genoplade dem min. en gang om måneden (glemmer jeg selv - og det går ud over levetiden).

 

- om det er det bedste tilbud? Det er i hvert fald en fin maskine. Bilka har vist lige haft en tilsvarende Bosch på tilbud, men husker ikke prisen.


Mvh.

Jan R.
Må jeg foreslå en Akku bore-skruemaskine 10,8V DFDWE jeg har den "samme" bare fra bosch. den er genial til de små lette opgaver. og med li-ion batterier slipper man for tunge selv afladende batterier.

Jacob
jeg vil foreslå denne http://www.carl-ras.dk/e-shop/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/makita/akkuskruemaskinedf330dwle/

fik den i forbindelse med mit arbejde, og den skruer super.

Har netop udnyttet 1 salen på mit hus, og der har den skruet 4000skruer! jeg har brugt den til at bore med når der skulle trækkes kabler i skille vægge og bores med kob bor til stikkontakter osv osv.

den er lyn hurtigt ladet op, det passer med at ved konstant brug er det næste batteri ladet op inden det man bruger løber tør.
den vejer ingenting og man kan proppe den i lommen hvis man lige skal holde noget.

bruger slet ikke mine 2 store og TUNGE dewalt mere efter jeg har fået den.

Mvh Christian

Tak til alle for input.

Behovet er som sagt en lille maskine til små opgaver (fx hylder/billeder/møbler/...) og ikke de store opgaver som skift af vinduer og døre etc., så jeg tror i virkeligheden jeg skød over målet med 6317.

Jeg har kigget efter på lille 330'er (foreslået af både Jacob Antenne og bald) og fandt følgende:

http://www.prishammeren.dk/shop/makita-li-ion-10-1191p.html

Hvad siger I til sådan et sæt? Man får jo næsten en gratis slag-fætter med i købet i forhold til bn-elektro. Har I nogen erfaringer med prishammeren?

Annonce
det ser sgu godt ud!

jeg er super glad for min.

Mvh Christian

Jeg har en 18 volt LXT boresmaskine fra Makita. det er den "fede" model med tre gear, skrue-bore-slag funktion... Og den er jeg hamrende glad for.. den er ikke den letteste.. men er ikke for tung. Specielt ikke fordi den ligger rigtig godt i hånden i perfekt balance.... Den fåes også i en lidt mer ekompakt udgave med kun 2 gear og uden slag..... den er lidt mere handy... Men min store er hverken for stor, også til skruer osv. Eller for svag.. den trækker nemt en omgang karmskruer etc....

Så min anbefaling er at ofte de ca 2000 den koster hos prishammeren..... Og med Li-ion behøver du ikke bekymre dig om at skulle sørge for at lede helt op osv.. her kan du sjatlade og den kører fortsat super...
Og du kan nemt nøjes med et batteri.. der er saft og kraft til meget arbejde... og den lader rimelig hurtigt...

Men valget er jo dit...

MVH Njord
Jeg har lige købet en BHP451 hos prishammeren og den kom dagen efter og der var ingen problemer.
Har kigget mange steder, men ikke fundet nogle priser som slår prishammeren.

Jeg så en vejledende pris på Makita i et katalog og den kostede mere end dobbelt så meget UDEN MOMS som prishammeren skulle have for den med moms.

Jeg ved godt at det ikke er vejledende priser man skal kigge på, men prishammeren er bare billigst når det gælder Accu Makita.
Hvis du vælger en Litium Ion, så husk at bruge de 48 kroner mere som det koster at få en lækker lader der oplader på 22 minutter, så behøver man kun ét batteri.
Skrevet af monza den 08-06-2009 23:20

Tak til alle for input.

Behovet er som sagt en lille maskine til små opgaver (fx hylder/billeder/møbler/...) og ikke de store opgaver som skift af vinduer og døre etc., så jeg tror i virkeligheden jeg skød over målet med 6317.

Jeg har kigget efter på lille 330'er (foreslået af både Jacob Antenne og bald) og fandt følgende:

http://www.prishammeren.dk/shop/makita-li-ion-10-1191p.html

Hvad siger I til sådan et sæt? Man får jo næsten en gratis slag-fætter med i købet i forhold til bn-elektro. Har I nogen erfaringer med prishammeren?


de små slag skruemaskiner er ikke pengene værd i min verden. de larmer en hel masse uden at der rigtigt sker noget. den lygte man får med når man køber hos carl-ras er mere bevendt. men det er jo en smags sag. og så kan man finde lygte/skruemaskine sættet for ca 1200kr på nettet.

Jacob

ok til pris hammeren herfra

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis