Revnet alu.-sallinghorn

Det ene sallinghorn til min Mamba 311 er revnet i basen (nærmest masten) Det er iøvrigt anden gang på samme sted, så nu vil jeg have brudstedet ekstra forstærket med en form for dobling.
Er der nogen, der kan anbefale et godt værksted i Køge-Kbhvn området.

på forhånd tak.
Claus Petersen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du ikke hellere du skal købe et nyt sallinghorn i stedet?
Det kan jo starte en domino-effekt af ulykker hvis det knækker under hårdt vejr.

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
Hej Claus
Jeg går ud fra at du har fået klaret problemet.

Der er mange fordomme omkring Reparationssvejsning, enten kan det ikke svejses eller hvis det kan svejses holder det ikke.
Når det svejste ikke holder, skyldes det som regel at man ikke har brugt den rigtige svejsetråd. Langt de fleste reparationer bliver lavet med forkerte svejsetråde. Fordi at den der prøver at svejse delen ikke kender legeringen på delen. Det svare til at spille Russisk Roulette. Der for er der også udviklet svejsetråd til reparation, De eliminerer gætterierne omkring valg af tilsatsmateriale.

Jeg har lavet flere sallinghorn som har været revnet bøjet eller slidte, eller hvor vi ændre vinklen for at få lidt mere træk i sejlet.
Men jeg får desværre også mange dele ind som har været svejst uden større held.

Her har jeg prøvet at lave en lille video der viser styrken i AB 155 som er udviklet til reparation. Den bruges som Lodde/svejse tråd. til Plader, stænger og støbte legeringer.

http://www.youtube.com/watch?v=jy2k0s23UZo

Har i spørgsmål eller kommentarer er i velkommen til at skrive eller ringe.

Allan Levisen
Tlf. 86 26 35 33

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre