Siemens opvaskemaskine bliver stående på 1 min - i meget lang tid ...?

Hej,

Vores 4 år gamle Siemens opvaskemaskine er begyndt at opføre sig noget mystisk ! Når man starter den, viser den mellem 180 og 200 min, hvilket er noget nær det dobbelte af hvad den plejer at bruge. Når den så endelig er kommet ned til 1 min, bliver den stående dér i meget lang tid......
Vi har renset den og checket afløbet - men det er ok. Vi har også prøvet at resette den et par gange, men det har heller ingen effekt !?
Et par gange har vasken ikke været ren, men de fleste gange er servicet ok når den endelig har nulret sig færdig.

Nogen idé om hvad der er galt ?

Hilsen
Mike
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener der sidder en eller anden form for føler i den som måler, hvor meget maskinen er fyldt og hvar snavset det er. SIdstnævnte måler på første omgang skyllevand.
Jeg vil tro det er en af disse to dimser, der laver balladen.
Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

havde problemet 2 gange på min Bosch (som er en 100% identisk med Siemens inden i). I venstre side sidder vandtanken mm og det er skidt der løber tilbage fra bundsumpen og sætter sig fast i fremløbet til maskinen (fra tank til maskinen). Fik renset det 2 gange på 10 år. Kostede en ½ timeløn for en hvidevaremekaniker.

Jeg har for nylig købt en ny Siemens 14 kuverters kapacitet og topskuffe til bestik.

Chr havde helt ret, det viste sig at være niveamåleren der var gået. Den er nu skiftet og maskinen virker fint igen :-)

Tak for svarene

Hej Mike.
Dejligt at få feed back, både når det virker og ikke virker. Så kan vi alle lære noget af det.
Tak for det.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Hej Mike

Jeg har haft samme problem med en BOSCH auto 3in1.
Vi havde fået trykket på nogle knapper på samme tid, så maskinen var programeret om.
jeg mener at temperaturen på vandet var blevet for lav så fordampningen inde i maskinen
ikke var iorden.

der skulle stå noget om det i instruktions bogen

vh Nexus
Hej. Jeg har lige skiftet trykkammeret på min siemens( en ny/brugt som vi har fået)
Men har stadig problemmer med "føleren" den røde pind til højre for trykkammeret. Når jeg holder den nede tager den fint vand ind og begynder sit program. Men elllers ikke.
Er der nogen måder at justere "føleren på?
Hej Mike,

Jeg læste lige dit indlæg.. Hvordan fik du skiftet din niveaumåler?
jeg tror nemlig at min gør præcis det samme.. dobbelt så lange programmer og bliver aldrig færdig står på 1 min i timer.. Kan du huske hvad det kostede?

Bedste Hilsner
Eva

..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis