Ødelagt søgelænder.

Jeg har været så klodset at sejle på broen og har bulet mit søgelænder.
Er der nogen der kender et sted hvor jeg kan få det rettet, evt lavet et nyt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville være dejligt, hvis du kunne fortælle om din båd...der er ingen her der kan give dig et ordentligt svar uden flere detaljer. Et det en 48" fods båd, eller er det en jolle på 12 fod?

På de fleste havne er der en smed spørg dem.

Ellers kan du fortælle mere om din båd, og så skal jeg kigge i et katalog, for at se om der er noget der matcher.

Måske du bare skulle lade den være som dem er? Hvis du er uøvet sejler, så sker det nok igen.

Mvh
ThomasB
Da jeg havde lavet samme nummer fik jeg det lavet hos TPC Smeden i Præstø. Det blev vældig fint så ham kan jeg kun anbefale.
Hvis du vil prøve der så er hans tlf nr: 5594-1070.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
citat:
Oprindeligt indsendt af ThomasB:
Det ville være dejligt, hvis du kunne fortælle om din båd...der er ingen her der kan give dig et ordentligt svar uden flere detaljer. Et det en 48" fods båd, eller er det en jolle på 12 fod?

På de fleste havne er der en smed spørg dem.

Ellers kan du fortælle mere om din båd, og så skal jeg kigge i et katalog, for at se om der er noget der matcher.

Måske du bare skulle lade den være som dem er? Hvis du er uøvet sejler, så sker det nok igen.

Mvh
ThomasB



Mage til dumme svar skal man lede længe efter!! Enhver kan vel være uheldig!! Glæd dig over at du aldrig selv har været det!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Henrik smile

Jeg kan ikke helt se hvorfor du synes at det er et dumt svar.

Hvor står der at jeg ikke selv har prøvet det?

Jeg har selv været nybegynder, og har selv lavet en del "bump" i pulpit - selv som øvet er det sket for mig. Jeg begik bare den fejl som nybegynder, at jeg fik ordnet buler med det samme, og 14 dage efter, så var der en bule igen. Derfor skrev jeg at hvis man er nybegynder, så er det nok en god ide at vente med at få rettet buler osv, indtil man er lidt mere øvet.

Jeg skrev ikke at man er dum, hvis man laver buler i sit søgelænder - for det kan ske. Jeg prøvede slet ikke at hæve mig over spørgeren, da jeg jo ikke ved om han er øvet eller nybegynder.

Mvh
ThomasB smile
Hvem har ikke prøvet at bukke og rive et søgelænder løs.Jeg gjorde det i Marstal havn ved gæstebroen på grund af vindpres kunne jeg ikke holde den og ramte broen.Et tysk ægtepar med to store 15-17 årige børn stod lige hvor jeg ramte med afdrift de synes det
var sjovt og pegede fingere af skaden.De hjalp mig ikke.DE var fra Rostok i en Bayliner CA:30`.Mit søgelænder er forkromet messing det blev rettet,slaglodet og slebet grundet og malet matsort
Pænt arbejde.Du kan sagtens lode selv med en af de brændere på en gasdåse er udmærket
et stykke sølvtråd eller dem der med flus i tråden.Et lille atogena sæt er no 1
Gelænderet kan flyttes 30-50 milimeter så
det hjælper også hvis underlaget er trukket op.Er den hel gal må du fremskaffe en ny.
Du skal ikke sejle rundt med søgelænder der
ikke iorden forde du venter på den(OMTALTE )næste skade.Den kommer ikke! det er ikke radiobiler det drejer sig om
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
MIn sejlerven BC.
Find en bøje og sejl til den fra alle retninger unden at ramme den og bak og en gang til.Udnyt vinden og lad den presse dig
det sidste stykke uden besvær.I havnen læg mærke til vinden og brug den 0g den kan hjælpe meget men det ser ikke så cool ud på den måde.Vær forudseende ,påpaslighed og
godt sømandskab uden druk er det en dejlig tilværelse at være lystsejler i vores kønne farvande.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Willy.

Jeg har bestemt ikke påstået at en båd er en radiobil (selv om både, har fenderlister og fendere).

Men jeg har erfaret at det er en dårlig ide, at rette småbuler på pultitter osv, når man er nybegynder - og det tror jeg også sejlklubber er enige i.

Og forresten, blev der for nogle år siden lavet en undersøgelse, der viste at 8 ud af 10 søgelændre slet ikke kan tåle slag og stød, og slet slet ikke holde en mand indenbords, ved fald osv. Søgelændre er falsk sikkerhed på moderne både. De konkluderede at søgelændre kun er til pynt, eller funktionsdygtige hvis man vejer under 35 kg. (børn)

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også