Rampe til hund

Hej alle sammen

Er der nogle af jer, som kan hjælpe med gode idéer til, hvordan vi laver en rampe til at få vores store hund ombord.

Vi har investeret i en "færdig" Petwalk rampe på 180 x 40 cm. Hunden tør ikke gå på den (ved båden), men hjemme og ud og ind ad bil går det fint.
Rampen er ok ved højvande, hvor jeg så bærer hunden, men det er ikke holdbart i længden, for hunden bliver tungere endnu, pt er den kun 5 måneder, men ved lavvande er den for kort og bliver alt for stejl - også til mig.
Vi ligger med hækken ind mod broen, så har en idé om en rampe, som i stedet for at gå ned på badeplatformen, så måske kan hvile på hækkens øverste kant, så bliver den ikke så stejl, men vi mangler ca en halv meter, for at den "færdige" Petwalk kan nå.

Har i nogle gode forslag til, hvordan vi evt. selv kan bikse en rampe sammen (som gerne kunne holde til både mand og hund)?

P.f.h. tak :-)
Hej alle sammen Er der nogle af jer, som kan... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Finn Gevind skrev den 09-06-2009 06:11:55

Hej kikaas
Hvad er det for en størrelse? En af mine makkere har en veninde som har en lassie ( kan ikke huske hvad racen hedder ) hvor der også er et par andre racer iblandet, men størrelsen er en mellemstor hund. Han giver den en hunderedningsvest hvor der er strop i ryggen på og løfter den ombord, og det går fint. Det er endda over forstavn det foregår.

Mvh Finn

 Tænker du på en Collie

https://en.wikipedia.org/wiki/Collie
grandoldman skrev den 20-08-2023 21:53:56

Hvis hunden stadig er, så er den over 14 år gammel.

 Så kan der vel også være brug for en rampe     


fase
Det kunne så være en hunde-kørestols rampe   Nå vi kan kan altid more os på andres vegne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis