Poloen er blevt træt af at blinke.

Kører i en lille gammel Polo fra 1984. Blandt de tusinder af særheder og skavanker den allerede lider af, er der nu kommet en ny og mere uacceptabel af slagsen til. Når jeg slår blinklyset til sker der intet. Blinklampen i instrumentpanelet lyser konstant når blinket er slået til, men der er hverken blink eller evt. konstant lys. Folk råber og skriger når jeg pludselig drejer uden tegn - så det må hellere fikses. Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vil gætte på det er dit blinkrelæ,koster sikkert ikke mange basseøre og prøve og skifte det
Er det når du blinker til begge sider?
Vil tro det måske er selve afviser-armen der ikke sender spænding videre til pærerne.
Det er til begge sider. Men katastrofeblinket, der har sin egen kontakt, fungerer upåklageligt. Så snart tændingen er sluttet til, lyser blinklampen i instrumentbrættet permanent svagt. Når blinkerkontakten aktiveres, lyser den kraftigt op.
Lyder som en løsning. Kan jeg ødelægge noget ved at kortslutte forkert? Eller er det bare at forsøge? Ellers må jeg se om jeg kan gennemskue kabler og retninger.
Når bilen har den alder, tror jeg ikke der er nogle fare for forkert kortslutning, men jeg ville for en sikkerhedsskyld finde en Haynes manual over el nettet på den...
Så er det også meget nemmere at finde ud af om der er fejl :)

BR

 

Ulrich

Det burde være ligetil :D der skulle gerne være 3 ledninger på din afviserarm, 1 der kommer fra dit blinkrelæ og 1 fra hver blinklyskreds.
Den der kommer fra blinkrelæet burde der være 12V på når der er tænding på bilen. Kortslut ledningen til en af de andre 2 og se om lyset blinker.

Afhængig af hvordan din bil er lavet sidder der enten 2 blinkrelæer, 1 til alm blink og et til katastrofeblinket. Således kan katastrofeblinket virke fint :)

Ellers sidder der 1 blinkrelæ, som går ind i katastrofeblink-kontakten, her bliver den ved normal kørsel luset igennem til afviser-armen, indtil man aktiverer kata-kontakten. Herefter luses den direkte til blinklysene, udenom afviser-armen. Derfor kan katastrofen stadig godt virke :D

Der er sikkert noget uldent ved den arm der :)
hej jonkjensen

prøv at tjekke dine sikringer , har li haft samme problem med 2 stk opel astraer enda samme dag den ene havde sprunget sikringen efter at have kørt med trailer og den anden havde bare en sikring med ekstrem dårlig forbindelse fandt jeg ud af efter 2 dage hvor jeg havde haft skilt alt ad og målt alt igennem incl sikringen men den havde jeg målt mens den sad i og det var desværre ikke godt nok og havde jeg bare roddet med bilen med den sprunget sikring først ,havde jeg hurtigt luret den

moris 1000

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis