Ny kaleche - endelig...

Så kom den endelig, den ny kaleche, 2 dage før lovet fra fabrikken

Vi har brugt hele dagen på projektet - først den gamle af, det gik næsten ag sig selv, så pille alle de gamle drejelåse af, spartle huller fra 2 tidligere generationer kaleche ud, slibe, polere ( til tider i pis-øs-regnvejr, hvilket ikke lige var med i planen), måle op, sætte nye drejelås på og endelig montere den nye.

Nogle af låsene skal nok flyttes lidt, men nu lader vi lige kaleche og båd vænne sig til hinanden, så vi kan finde de endelige placeringer.

Det har godt nok pyntet gevaldigt på madammen

Én af de allerbedste ting ved det er, at vi nu kan klare en hel dags regn på sommerferien uden at være nervøs for dryp (den gamle var piv-utæt) og uden at få 'kaleche-kuller' (fornemmelsen af at være spærret inde uden at kunne kigge ud, de nye vinduer i siden hjælper gevaldigt på det). Sidste år sad vi i dagsregn i Rødvig, og vi var lige ved at få et føl. Da det endelig blev opholdsvejr, sprang vi fra borde, så hurtigt, vi overhovedet kunne, da havde vi fået nok af 'blå vægge'

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser godt ud.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

tillykke med den nye blå.. det bliver med en helt anden glæde at tage til skibet nu..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja alene det at den slutter ned om ydersiden af forhøjningerne, gør jo en del. Den gamle gabte på uheldige steder, så der løb vand ned på førerpladsen, styrepulten og ved nedgangen til agterkahytten.

Og så er det rart at vide, at alle de gamle skruehuller er lukkede. Det er muligvis ikke så kønt endnu, men nu kommer der i det mindste ikke mere vand ind i sandwich'en i styrehuset.

De steder, vi har lappet, har vi slebet med først korn 80 (stadiet lige inden brosten, for at få overskydende glasfiberspartel væk), dernæst korn 120, korn 240 og til sidst korn 400 til sten. Så har den fået voks, men alligevel kan man se at stederne er lidt mere matte end den original topcoat. Hvad mere kan vi gøre for at gøre de slebne områder omkring reparationerne usynlige?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja det blir da en forbedring, og det er da en pæn ældre mand, du har haft til at hjælpe :-).
Hvad var iøvrigt ca.prisen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ham den pæne ældre mand hedder vistnok Albino på Lav-det-selv, kan være, du kender ham

Kalechen - over styrepladsen, bagkaleche med ekstra vinduer, velcro indvendigt til afdækning og en stribe ekstra drejelåse - kostede alt ialt knapt 12.000 inkl. moms og forsendelse. Leveringstid ca. 2 måneder på denne tid af året, kortere (og 10% rabat) fra november og nogle måneder frem.

Schultz Kalecher i Kolding

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har hørt om ham, er han ikke lidt af en hyggesejler ? Det er godt nok en slat penge. Så skal i vel til at sejle hele året.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
.

De steder, vi har lappet, har vi slebet med først korn 80 (stadiet lige inden brosten, for at få overskydende glasfiberspartel væk), dernæst korn 120, korn 240 og til sidst korn 400 til sten. Så har den fået voks, men alligevel kan man se at stederne er lidt mere matte end den original topcoat. Hvad mere kan vi gøre for at gøre de slebne områder omkring reparationerne usynlige?

Når vi går og laver gelcoat skader på svævefly så bliver vi ved med at gå op i korsnstørrelse, slutter med korn 800 eller 1000 + en gang polering med en letslibende voks (stangvoks og maskine), så bliver reperationen næsten usynlig
Der er en chance for at det samme gælder for en båd.... Så mit råd er at fortsætte med noget finere sandpapir

/Hideout

 

@Lynæs:
 
Han er et rigtigt hyggedyr, én af dem, der stikker til søs i et faldefærdigt, svensk badekar med kun en lettere småforrykt kone ved sin side, uden VHF-bevis eller duelighed
 
Det bedste, jeg kan sige om ham, er, at han læser søvejsreglerne fra A - Z og 'Almen opførsel på vandet og i havnene' hver aften, inden han lægger sig til at sove. Nogen burde fortælle ham, at han skulle få sig et liv

@Hideout:

Så skal vi en tur i Bauhaus, når de lige om lidt åbner en kæmpe fillial her i Istanhøj og købe noget korn 800 og noget polércreme.

Største problem er så, at de nypolerede områder stikker ud, mens resten af kahytten ligner bæ

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det bli'r skønt at ha' et medlem, som man kan få korrekte og evt. uddybende svar med personlige kommentarer af, specielt i disputer vedr. søvejsregler. Er der noget med faste promillegrænser indenfor det der opførselsværk, eller er det på øjemål.

Nå god sommer, med behagelig sejlads og en topbesætning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også