Stativ til hængestol, nogen idéer?

Sidste år blev min kæreste og de lykkelige ejere af en hængekøjestol, og hele sommeren igennem var der rift om pladsen i solen.

Nu skal vi så til at flytte, men i vores nye have, er der ikke noget oplagt sted at hænge vores hængekøjestol :( (Desværre)

Af denne grund savner jeg idéer til dette gør det selv projekt.

Stativet skal helst være i træ, noget jeg selv kan lave, jeg vil tage imod idéer og billeder med kyshånd.

Hængekøjestolen er som på billedet med et enkelt ophængningspunkt.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den mest simple og lige til at lave i indkørslen :-) vil jo nok være en trebuk !

Lig tre 3" x 3" på ca. 3m ved siden af hinanden, og bolt dem sammen for oven, sæt så en krog i den midterste og Vupti ! så har du et sammenklaplig-hængekøjestosl-stativ !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
du kan da også lave en galje den skal dog graves mindst 1 m ned og støbes men en solid løsning i 90*09 el 100*100, altså en stolpe i den ønskede højde + det der skal i jorden en vandret en af samme kaliber for oven og en støttepind i hjørnet.
du kan også vælge den fra tv fra ønskehaven.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.

Hvilket afsnit af ønskehaven er det?

 

/Martin

ja det er lige det det var sendt som en af de første, den lignede en kanonlavet, med en lang pæl der så kunne drejes. har være på hjemmesiden, men kunne ikke finde afsnittet, er ikke sikker på at det er fra i år. det er ikke så tit jeg ser tv.
Har vedhæftet en skitse ud fra hukommelsen. så må du jo se om du kan bruge til noget.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
hvad fandt du ud af???????? bare nysgerrig

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Jeg har faktisk ikke fundet nogen løsning endnu, vi har haft travlt med at flytte, og sætte det hele på plads, sætte hegn og ny havelåge op og så videre. Men jeg tror indtil videre at jeg forsøger mig med noget trebuk lignende noget, som den kan hænge i således, at det er muligt også at flytte den lidt rundt det ville i al fald være dejligt.

Men nu må vi se det er formentlig det næste projekt her efter vi er kommet helt på plads

Skriver nok lige når det lykkes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis