spånsugning

Jeg skal have en støv/spånsuger der kun skal bruges til at suge spåner med. hvad har i af erfaringer ? jeg syntes ikke helt jeg er parat til at kaste 3000-4000kr efter en festool.
Jeg vil foretrække en i området 700-1200W for så er der risiko for at den kan køre på samme gruppe som rundsaven.

Jacob
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jacob Antenne.

Jeg købte en brugt, ved ikke om du er til det, men som sagt en brugt igennem den blå avis, sidste forår for 700 kr. af mærket poverr tool en udmærket spånsuger til pengene.

så har du mod på det er der en udmærket mulighed.

Venlig  hilsen Maskinsnedkeren.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har ikke noget imod at købe brugt men jeg har noget imod skrammel. jeg har luret lidt på en Nielfisk Alto CENTIX 60. der medfølger 9m sugeslange hvilket er genialt til mit behov. den koster dog 3K.
Men jeg skal da studere DBA.dk

Jacob


Hej Jacob Antenne.

Den jeg købte var lidt rusten, men et par timer med stål-børste og sandpapir + lidt sort spray-maling ser den såmænd ikke så dårlig ud,  kan da godt se den er brugt, men det er jo et spørgsmål om smag og behag.

Har for-øvrigt et andet tip til dig, hvis det har interesse?, kan du jo skrive tilbage-

 Venlig hilsen maskinsnedkeren

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Kom med dit tip.
ingen grund til at holde det hemligt.

jeg har fundet en power tool spånsuger på DBA. den ser ikke så ringe ud som jeg forventede med det navn.

Jacob


Hej Jacob.

 Ved ikke om det er særligt unikt men, her kommer det så:  Jeg købte en lille rundsav i aldi for år til-bage som manglede udsugning meget hurtigt, så jeg købte en gl. nilfisk på loppemarked, og fandt ud af at jeg kunne starte støvsugeren samtidig med at jeg startede rundsaven, brugte en polsøger fandt ud af hvor der var spænding og momt. en stikdåse med flere udtag, og det virker meget godt.

 Med venlig hilsen maskinsnedkeren.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Snedigt
Men endnu mere snedigt er at købe en Tv spare skinne. sætte rundsaven i TV stikket og støvsugeren i et af de andre. så starter den automatisk sammen med saven.

Jacob


Hej Jacob.

Det er da også rigtigt, godt tænkt min støvsuger skal have en større beholder, tror du det vil nedsætte suge-styrken, hvis jeg øger volumenen ? har du et fif til det, i-så fal tak på forhånd. det er vist ingeniører der beregner den slags.

Mvh maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
En større beholder reducerer ikke dit sug. Men det tager lige lidt ekstra tid hvis du bruger en container som beholder da der først skal suges vacum i denne. dog skal man være opmærksom på at der ikke opstår svingninger i luftstrømmen hvis man bruger en meget stor beholder.

Jacob


Tak Jacob, jeg havde tænkt mig at skære toppen af beholderen og lave en lille kasse i tyndt mdf pl. med en skuffe lidt a-la dem vi ser i brændeovne, og kan derved hurtigt tømme denne, skal bare være tætsluttendende.

 Mvh. maskinsnedkeren.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Med hensyn til automatisk tænd/sluk så har mange af modelerne fra de mere professionelle mærke det som reelt indbygget :-) eks. festool ( ved den er over ønsket pris) men kan kun sige det er en maskine man vil elske. Den virker altid, og har et kraftigt sug selv om den er fyld. Jeg har skiftet motor i min efter mange år, og den virker fantastisk igen.. den mulighed synes jeg retfærdig gjorde prisen lidt.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også