Hvilke møtrikker ?

En bekendt er ved at lave motor. Han har derfor pillet manifollen af. Den er som bekendt fastgjort med 8 pinbolte som går ind i toppen.

Han vil så bruge 8 låsemøtrikker når han samler det. Jeg mener det er en dårlig ide, da jeg mener plasticen i møtrikken smelter, og derfor vil være uden virkning. Jeg mener det må være bedre at bruge møtrikker med en låseskive mellem pinbolt og møtrik.

Hvem har ret ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er enig med dig i at der ikke skal anvendes låsemøtrikker - det vil i hvert fald ikke hænge bedre ved. Hvis boltene forspændes ordentligt, altså 75% af flydespændingen - hvis muligt, vil det være fint bare med spændeskiver. Ellers er dit eget forslag jo også fremragende :)

Peace through superior firepower.

På mange biler bruger man 8mm selvlåsende kobbermøtrikker med en alm 8mm kobberskive bag ved... Kobber fordi man kan løsne dem igen når de har siddet der i mange år :)

Alm selvlåsende er ikke en mulighed.. plastic'en smelter og så er låsemekanismen væk.

Bla. ved jeg at Opel's gamle OHC motorer (Kadett D,E Ascona C, Vectra A, Astra F - alle 8ventilede motorer) kører med kobber møtrikker... Så Opel har dem og de er ik så dyre igen :)
Nu har vi heldigvis adgang til rustfaste møtrikker og låseskiver, så mon ikke det kan bruges ?
Løsningen med kobber møtrikker er en god løsning bruger det selv.. rustfri kan også bruges men de kan rive i gevind, hvilket kan medføre pin boldtene knækker. Hvilket jo giver bøvl, kan afhjælpes med høj temp. smørelse evt. kobberfedt der findes keramisk fedtpasta som tråler meget høje temp. 18 - 1900 G. Et tip alt afh. hvilken motor frabrikat, japanske biler bruger en anden gevind stigning. Hvis det er en japser køb orignale møtrikker koster ikke det vilde og har en låse funktion. Håbe det kan hjælpe dig / jer sorter selv.. ;-) Mvh. bane
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis