Korrosjon i ferrosementbåt

Hei.

Jeg møter ofte påstander om at armeringsjernet i skroget på ferrosementbåter kan ruste uten at man ser det, og at båten dermed vil svekkes betydelig. Jeg ønsker saklig informasjon om dette. Er det noen som har lest om dette ?

Jeg lurer også på om elektrolytiske (også i forhold til strømførende kretser som ligger i båtens elektriske anlegg) prosesser kan invirke på armeingsjernet, og hva man bør gjøre for å sikre seg mot dette.

Med vennlig hilsen
Terje, Oslo, Norge.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan man helt kan undgå korrosion i armeringsjernet ved jeg ikke,men hvis alt armeringsjernet er i forbindelse med hindanden og en køl eller en anden del af gundkonstruktionen,og man kan komme ind og få fat der,kunne man jo sætte zinkanoder på.
Med hensyn til det elektriske system,er det ofte det,der er synderen til den elektrolytiske korrosion,sørg derfor at alle dine samlinger og forbindelser er isolerede så strømmen ikke kan vandre ud i skroget,der skal meget lidt til for at det sker i et fugtigt miljø som en båd.

mvh kurt v
Du skal prøve at tage kontagt til SCMC Bådbyg, Brøndby havnevej 13, 2650 hvidore.

Tøt
26797888
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis