Mac + DVD + TV forbindelse

Ligenu står fladskærm på rulle bord med DVD recodere nedenunder og der er lyd kabel og DVI kabel til Mac så vi kan se Film fra Nettet.
Der er Scart mellem TV & DVD recoderen.

Nu vil vi hænge TV på stolpe / væg flytte DVD recodere & Mac over i reol. Her er ca 15 m kabel nødvendigt.

For at spare lidt plads i kabelskjuleren (måske til Surround kabler på et senere tidspunkt) vil jeg høre om jeg evt. kunne spare DVI mellem TV & Mac og kun have DVI til Component mellem Mac & DVD recorderen ?
Derved vil jeg kun skulle have et langt Scart kabel for at føre billed / lyd fra nettet & DVD videre til TV.
Men er lyd / billed i godt format (lige DVI kabel & Seperat Lyd kabel) ?
Eller skal jeg udskifte Scart kabel med DVI eller ?

Der er Phono (gul / rød / hvid) video indgang (Er det også lyd indgang) på DVD & der er Component Video Output (blå / grøn / rød) på DVD.

Kan jeg connecte mellem Mac & DVD (video & Lyd) med DVI til Phono (Gul/R/H) ?
Kan jeg connecte videre mellem DVD & TV med Component Video Output (B/Grøn/R) ?
Har jeg så Mac video & lyd på TV uden at DVD behøver være tændt ?
Har jeg ligeså godt et signal fra DVD til TV som gennem Scart kabel ?
Har jeg fået lyden med hele vejen fra Mac til TV (også DVD'ens lyd) ?

Har ikke HDMI i TV

Selvfølgelig kan jeg bare købe en større kabelskjuler hvis jeg ikke får samme resultat som nu.

Er der noget andet jeg skal tage hensyn til, hvis jeg f.eks skifter DVD'en ud med en nyere, måske Blue-Ray eller..... ?

Puha det var noget af en forklaring, håber I forstår mine spørgsmål ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo også bruge trådløs scart stik. Så fylder dit scartkabel ikke i kanalen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvordan er det ned trådløst Scart, når man ogsa har trådløst netværk ?
Syntes at ha hørt at alm. AntenneKabel på trådløst kan skabe problemer for trådløst netværk ?
Jeg har ingen erfaring med dem, men en kolega har talt meget rosende om dem. Og han har trådløsnetværk.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvordan er det ned trådløst Scart, når man ogsa har trådløst netværk ?
Syntes at ha hørt at alm. AntenneKabel på trådløst kan skabe problemer for trådløst netværk ?
Hvordan er det ned trådløst Scart, når man ogsa har trådløst netværk ?
Syntes at ha hørt at alm. AntenneKabel på trådløst kan skabe problemer for trådløst netværk ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis