nyt loft og sænkning af loftudtag

vi har 3 lag loft i vores soveværelse
vi vil nu have et nyt loft op og jeg vil pille det nederste lag loft ned for at der ikke skal blive 4 lag.
øverst siddder en forgrenings dåse fra den gang huset blev bygget,
derefter er der sat nyt loft op et par gange ,og der er boret et ca 40 mm hul hver gang så man kan komme op til ledningerne der er så afsluttet med en af de små udtag på ca 50 x 50.som sidder skruer fast i det nederste loft.
jeg vil nu bore hullet op og sætte en forlænger på
http://www.elvvs.dk/category.1784.article.13572
og så afslutte med en
http://elbutik.dk/detaljer.php?niveau2=17000&niveau3=17200&a4=104&a5=1&a6=124
jeg ved godt at jeg ikke selv må gøre det men jeg kan jo købe matrialerne og bore hullet for elektrikkeren.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som den rigtige løsning... Men hvad med afstanden, på alle de gamle lofter som du har, overskrider det ikke de 32mm til sammen, som afstandakraven er på?

Ud over dette, skal de ledninger som er i loftdåsen også være så lange at de er til at arbejde med nede fra. Hvis ikke alle samlinger er til at komme til, skal de skiftet til nogle længere ledninger.

Jeg har før haft hæld til at bruge et 105mm hulsav hvor jeg har pillet centerboret ud(købt ved onkel harald) og så lavet et 105mm hul op i gennem de gamle lofter omkring hver lampedåse, inden der er blevet begyndt på det nye loft, så er det dejligt nemt at få afstandaring til at passe bag efter. Når der kun skal bores gennen det nye loft.
Det skal dog siges, at de afstandsringe ikke passer til de gamle jerndåser, men er lavet til de nyere orange PL-dåser. Men de kan tilpasses til jerndåserne (afklipning af gribe klør), og selvom de ikke er lavet til dåserne, giver det helt klart en bedre installation ved brug af disse end at undlade dem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis