Mørk skærm på bærbar

Jeg har en HP pavilion zv 5000 på godt 5 år, jeg ved godt den er en gammel svend efterhånden, men jeg er glad for den.

Den havde et problem med strømforsyningsstikket, det fik jeg lavet hos en privat, han satte også lige nogle ekstra ram i....

Da jeg startede den op efter denne reperation, var skærmen lidt underlig, blinkede først kun lidt og senere meget, så meget at det var umuligt at bruge den. Til sidst blev skærmen sort ikke sådan helt sort, man kan godt ane at der er noget og i meget stærk lys kan man godt se både sider og mus.

Jeg kontaktede ham, der havde repareret den, han havde den ude og kigge på den, sagde at han ikke vidste, hvad der var galt, men at det nok var noget med skærmen......

Hvad gør jeg nu? er der nogen her der har en idé til, hvad der kan være galt?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne være stikket mellem computer og skærm som ikke er er sat ordenligt i efter reparation. Ellers så er skærmen kaput.

Anskaf dog en ny - der er sket SÅ meget på bærbare på 5 år. Og du kan få gode fra 4000. Men vent til du kan få en opgradering til Windows Seven med. Den kommer ultimo oktober. Så mit bedste bud er at du vil kunne få Seven opgraderingen med fra august.

Og køb den evt. samme med noget mobil bredbånd så får du den endnu billigere. Elgiganten har gode priser der.

-thomas

at købe mobilt bredbånd med gir da samme pris i sidste ende reste betaler du bare til internet firmaet

som sagt kan det være det stik der sidder for enden af skærmen der ikke sidder ordenlig i jeg har lige selv rodet med en HP DV 5000 og den drillede osse i skærmen men det var bare stikket
Jeg har haft lignende problemer på min Dell bærbare. Jeg har bare skruet lysstyrken på skærmen ned, og så er der ingen problemer. Men jeg ved desværre ikke hvad årsagen til problemet er.
Det er højst sandsynelig dit backlight i skærmen der er gået. Det kan somregl ikke betale sig at få lavet med mindre der er garanti på computeren

Om det er dyrere, billigere eller status qou, kommer jo an på hvad man betaler for internet idag. En mulighed er det i hvert fald. Og man kan jo altid droppe det igen når de 6 mdrs binding er gået.

-thomas

Annonce
Nyt : jeg har haft en til at kigge på ledningen til skærmen, den skulle være ok, så det kan være backlightet der er gået, men det kræver vel en ny skærm, at skifte det ?
Er der nogen der ved, hvor jeg finder en skærm der passer til min computer til en god pris, hvad vil det ca koste og kan jeg evt selv sætte den i?
Jeg vil lige opdatere på mit indlæg, jeg købte en ny skærm brugt og skiftede den ud med den gamle og den har kørt som en drøm siden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis