Nedgravning af palletank

I forbindelse med bygning af garage, er det min plan at opsamle mit regnvand i en nedgravet tank. Ved hjælp af et hjemmevandværk,vil jeg suge vandet op fra tanken - og herved kunne bruge det til havevanding/bilvask. Der etableres overløb fra tanken til faskine. Jeg har styr på det meste - men min største bekymring er tanken der skal nedgraves. Man kan få tanke beregnet til nedgravning - og de er enten enorme eller koster en formue. Og det er jo "kun" til havevanding. Min tanke var derfor, at anskaffe en palletank til en meget billig penge. Men min bekymring går nu på, om den kan holde til at blive gravet ned - og om det måske ville hjælpe at beklæde det udvendige jerngitter med nogle brugt krydsfinerplader jeg har og ligger og evt. give dem en omgang med noget tjære (det man smører på udvendige kældervægge)? Eller har I kendskab til andre billige og holdbare tanken til nedgravning.

-thomas

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne vel ofre lidt beton rundt om og over den?
Det vil styrke den, men fyld den med vand inden, så den ikke flyder op under den manøvre! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja - det var da en god løsning. Har tilfældigvis noget støbemix i overskud. Sådan et 5-10 cm lag må vel være godt nok? Men hvor langt skal sådan en så ned kommer jeg til at tænke på? Jeg vil sørge for at aftappe den om vinteren så den ikke sprænger. Og ville gerne undgå at skulle have hele tanken ned under 90cm. Hullet skal nemlig graves med håndkraft.

-thomas

Læg 10 cm flamingo over tanken og støbningen, ca 30-40 cm længere ud over kanterne på tanken.
Derefter kan du så lægge jord, grus eller fliser.

Med venlig hilsen
ktm

 

"indpakkes" skal den hvertfald.. de kollapser hvis de ikke er helt fyldt med vand under jord trykket :-) Beton lyder som en mulighed..

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Hej
Kan man ikke bare støbe et hul med fundament sten, der har samme str. som palletanken og så lægge noget træplade, brædder henover. Så er tanken også nem at få op, hvis den skal udskiftes.
mvh
777
Problemet et at holde sådan et hul tørt. Hvis tanken tømmes og der står vand i graven, kommer palletanken utilsigtet op.
Støbes den fast, er der større chance for at den bliver der nede.
Så en kammerat havde støbt en grav (kartoffelkælder) i sin garage. Ved et heftigt regnvejr kom den delvis op i garagen og løftede hans bil en halv meter op, så den hang på kanterne af graven.
Det var rigtig trist at få klodset bilen op og fri og efterfølgende hugge graven i småstykker og køre den på genbrugen.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis