El-styring af brændekløver

Hej der skulle vel ikke være nogen derude der tilfældigvis lå inde med noget viden, eller gode ideer om hvordan et el-diagram til automatisk brændekløver kunne se ud.
 Når kløve-cylinderen aktiveres, skal den selv køre frem og selv vende, når den er helt ude. Når den så er helt tilbage igen, skal den så i en slags stand-by, indtil den bliver aktiveret til den næste kløvning.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, da det er ved at gå mig helt til hovedet, over at jeg ikke kan finde noget om det nogen steder på nettet.

På forhånd tak.

Thomas.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se der er nok en grund til at du ikke kan finde noget om det på nettet. Det bliver nemlig en ulovlig indstalation. En brændekløver må ikke kunne kører af sig selv, og selv om du gør det hjemmer privat, kan du stadig få en slem bøde af arbejds tilsynet. Du kan lave den med elektro magnetiske ventiler, men i så tilfælde skal der være to knapper der skal aktiveres samtidigt. De skal holdes nede lige så længe som kløvningen kører. Jeg tror også at det vil blive et temlig dyrt projekt der langt overstiger kløverens pris. Jeg har fået laver et sådant håndtag der gør at jeg med en hånd kan aktivere begge ventiler samtidigt, reelt er det også ulovligt. Men det letter brugen af kløveren.

V.h.  Håndværkeren
Er godt klar over at det ikke er lovligt på en alm. brændekløver, men i det her tilfælde er det på en brændemaskine. den er fra fabrikken fremstillet med automatik. Det er bare lavet med mekaniske stangforbindelser. Det er bare det der skal laves om til el-styret magnet-ventiler. Der må da være andre der har fået samme ideer. 

Jeg kan godt følge dig i tanken, har jo selv sådan en mekanisk styret brændekløver, en af grundene kunne også være for at forenkle maskinen, at gøre den mere robust. Du ved jo godt at jo mere elektronik, jo mere sårbar over for driftstop.
Og så skal vi altså også passe på at verden ikke får alt for mange knapper, så vores bevæg apparat går helt i stå.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis