HP Pavillion DV 9000. Gammelt LORT

Min HP Pavillion DV 9000 har for anden gang sagt farvel til sit graffikkort. Første gang var det på garantien, men denne gang er det Ham Selv der skal op med nødderne. 3000 kr for sådan et. Min PC mand og en tur på nettet røber, at det her er et almindeligt problem med denne model, hvilket HP ikke lader sig distrahere af. Endda så lidt, at det nye kort er nøjagtig det samme som det gamle, og derfor må ventes at have samme sløje levetid. Det er med andre ord ikke værd at bruge 3000 kr på. Hvad gør man så nu? Er der et elternativt kort, der kan bruges. Jeg har ikke de store krav, da jeg ikke spiller, men kun ser film og ellers bruger den til almindeligt PC-arbejde? Flår maskinen for brugbare dele og smider resten ud? Dit forslag? Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der on-board grafik kort på også? (er der et vga-stik bagpå, der hvor bundkortets stik kommer ud?). hvis ja, behøver du ikke købe et andet kort. Ellers kan du sagtens nøjes med et grafik-kort til 500 kr hvis du ikke spiller spil. Brug http://www.edbpriser.dk til at finde et kort der passer. Eneste krav er at det skal passe i dit bundkorts grafik-stik.

Det er ikke svært at sætte et nyt i selv. Som regel er det bare at sætte det i og installere driverne fra medfølgende cd. Du kan faktisk smide næsten alt indmaden i din computer ud og bygge en ny ok, net-tekstbehandlings-musik-og-film-computer for de 3000 kr.

bundkort med onboard grafik 400 kr
processor 1200 kr
strømforsyning 400 kr
ram 300 kr
harddisk 400 kr
diverse 300 kr
Tak for tippet. Det skal da lige checkes!

Er komponenterne i blærbare standardiserede som i stationære (grafik, RAM etc)???

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu er en DV9000 en bærbar. Alt undtagen harddisk, ram og måske trådløst netkort er integreret på systemboardet. Og det gør at du ikke kan skifte noget som helst i den. Eneste løsning er at systemboard skal skiftes. Og hvis HP vil gøre det for 3000 er det faktisk billigt. Men bærbare i dag er jo slet ikke så dyre. Du kan på bud få en god en til 4000.

-thomas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis