Hyle tone

Jeg har en Mariner 60 HK 2 takt påhængsmotor der er begyndt med en konstant hyletone ved gashåndtaget. I manualen står der, at det betyder motoren er overophedet, men den hyler også når motoren er helt kold. Er der nogen der ved hvad det evt. kan være?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne være din varme føler der er defekt eller kunne det være at den mangler olie hvis den er med selv blander..

Hilden tomsendk
Tak for svaret, der er olie nok på, der står i manualen at ved manglende olie er det en pulserende hyletone. Hvor sidder varme føleren
Ja det er så lige det.
men tror at den sidder ved toppen af cylenderne/øverst..
Var det så den der var galt med??
Nej, det var ikke temperatur føleren, jeg tror det måske er kontrolboksen for alarmen det er galt med, er der nogen der har oplevet fejl på denne?
Annonce
Kan se på en anden forum at du har prøvet at sætte føler ledning på stel og det hylet den. Men hvis den ikke rør noget hyler den så også(Stel eller Føler) Hvad sker det så..??
Den hyler hele tiden, både når ledningen er taget fra og den bliver sat på stel, der er ingen forskel
ja Så er det ikke godt.
Så en der kun en vej.
At tjække ledning og om der er kommet vand i kontrol boxen. desvære.

Så vidt jeg husker da jeg havde en udenbordsmotor, var det når den ikke fik kølvand op gennem motoren den hylede.... Er der den hårde stråle ned i vandet som alle udenbords motore skal have?? Hvis ikke kan indsugnignen af kølvand være stoppet eller et andet sted i kølsystemet...
Har nu udskiftet kontrolboksen til 838,-kr. det løste problemet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis