Entrepriseforsikring Thomas_K 166 4000 04-06-2009 13:13 Hej,Når man (som i mit tilfælde) står overfor at skifte tag, hvem er det så der står for entrepriseforsikringen? Er det mig eller håndværkeren der skal tegne den?Mvh/Thomas 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Koluda 9356 4490 04-06-2009 21:13 Dig... for det er ikke sikkert din håndværker har en, den er nemlig sindsyg dyr at have, med mindre han tegner en entrepriseforsikring for hvert byggeri, men det er altid billigere for dig at tegne en.
sorenw 28 8370 04-06-2009 22:49 Er det ikke en ide at sikre sig at din håndværker er medlem af byg garanti, og så indskrive AB92 i kontrakten. AB92 forholder sig bl.a. også til hvem der forsikrer hvad (bygherren vs. entreprenøren)
Thomas_K Trådstarter 166 4000 05-06-2009 07:23 Hej Tak for svar. Min håndværker er medlem af byg garanti og der er indskrevet AB92 i kontrakten. Er det så overflødigt at have en entrepriseforsikring? Mvh /Thomas
sorenw 28 8370 05-06-2009 09:12 Kan godt se at mit sidste svar ikke var helt fyldestgørende. Det er sådan, at du som bygherre skal stå for brand og storm forsikring af "byggepladsen" mens ombygningen pågår, dvs. helt indtil alle evt. mangler er udbedret. forsikringen skal både dække ombygningen men skal også dække evt. skader på den resterende bygning. Entreprenøren står for alm. ansvarsforsikring, men når han er medlem af byg garanti behøver du nok ikke at spørge om du må se en sådan. Dårligt udført eller forkert udført håndværk, fejlkonstruktioner forkert materialevalg mm. er som udgangspunkt behandlet i AB92. Vær lige opmærksom på, at hvis tagfirmaet har foretaget noget der minder om rådgivning, dvs. beregninger af nye lægter, dimensioner, etc. så bør det være ABT93 der henvises til i kontrakten. Summa summarum, ja du skal have en ekstra forsikring. Jeg vil anbefale alle, at læse lidt i AB92, så er man forberedt hvis tingene begynder at køre lidt skævt.Håber det er svar nok, ellers skriv igen