Batterier til sejlbåd - hvilken fabrikat kan i anbefale ?

Hejsa

Jeg vil gerne høre hvilken batterier (til forbrug) i har i jeres sejlbåd..
Hvad kan i anbefale - pris kontra levetid..
Det drejer sig om 2 stk. 60-70 ah

sejlerhilsen
morten
Hejsa Jeg vil gerne høre hvilken batterier (til... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også brugt traditionelle bly/syre batterier i mange år.. Men typisk har jeg ødelagt dem ved at de selv har afladet for meget over vinteren eller ved at jeg lige har sejlet en gang for meget uden at lade dem.
Jeg har også prøvet at sejle i så hård sø at syren løb ud i kassen det stod i..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

HEJ MAKKER PRØV OG KONTAKTE ET LASTBIL VÆRKSTED DE HAR TIT NOGLE STORE FINE BRUGTE BATTERIER TIL BILLIGE PENGE DA DE IKKE MÅ SÆTTE ET NYT OG GAMMELT SAMMEN TIL 24 VOLT, OG LASTVOGNS BATTERIER ER BÅDE START OG FORBRUGS DA DE FLESTE LASTBILER HAR KØLESKAB OG KAFFE MASKINE .HAR SELV HAFT GODE ERFARING MED DET OG SÅ KOSTER SÅDAN ET BRUGT FRA 100 TIL 500 KR,FRA 120 AMP TIL 300 AMP .MVH MØJSI

 

Du spørger godt nok hvad vi kan anbefale, men Harald Nyborg har nogle AGM batterier på tilbud til 695 kr... Men kan ikke anbefale dem simpelthen fordi jeg ikke kender dem..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er de vedligeholdelsesfri? Kender andre der har haft syre ude i båden, vil helst undgå det...
Det plejer AGM at være, men man kan da se det i deres månedsfolder.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Sejlsæsonen er bare så kort kort; en Folkebåd sejler bare derud af uden en motor, der oplader batteriet imens. Skipper gider bare ikke rode med batterier, så derfor sidder der et: http://www.varta-automotive.dk/index.php?id=70&L=4 i min båd, samt en Cetek lader. Der er tale om en ydmyg merudgift i forhold til den komfort , der følger med.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis