Jupiter 30 - oplysninger søges

Vi er ved at købe vores første båd - en Jupiter 30. Jeg har søgt på Nettet, men kan ikke finde oplysninger om Jupiter eller Bogø Værft.

Hvis du kender til links, bøger eller har personlige oplysninger/erfaringer med Jupiter eller Bogø Værft, så vil jeg gerne høre fra dig?

mvh
Susanne
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kigger på www.udkig.dk kan du finde den i deres bådbase, du kan sikkert også finde den i gamle bådrevyer, fx. på biblioteket.

MVH Njord
Selv om det er lidt sent jeg ser din efterlysning prøver jeg aligevel.
Du kan finde alle oplysningerne omkring din båd på Fåborg Værft, de bygger stadig disse Jupiter, jeg har selv arbejdet med dem i et år.
Hej Ginetten

Undskyld den senere tilbagemelding.

Jeg har flere gange skrevet til Faaborg Værft, men får ikke svar.

Kender du noget til bådene og deres historie?

Jeg er interesseret i oplysninger om denne båd:
- hvem har tegnet/konstrueret den?
- kopier af originale tegninger / billeder
- findes der stander/standertegning for Jupiterbådene?
- i hvilken periode blev de forskellige Jupiter både (30,31 og 33 fod) bygget?

Hej Susanne.

Jupiter bådene er nogle rigtig gode motorbåde!! (jeg er selv sejlbådsmand, men jeg ved at jupiter er en god båd)

Så vidt jeg husker har millitæret og kystvagten brugt jupiter både i deres flåder - og det er jo et godt tegn. Jeg husker ikke præcis hvem der har tegnet den, men jeg ved at Jupiter blev købt af et andet værft, som istedet kaldte båden for Apollo. Mine forældre var ved at købe en Apollo 33, og i den forbindelse, ringede de til ham der har designet den (som jo er ham der også har tegnet Jupiter). Han skulle være en flink man, som er til at tale med.

Hvis der står noget i dine papirer, om hvem der har tegnet den, så slå ham op i telefonbogen ( www.dgs.dk ), og giv han et ring.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 24-01-2003).]
Jupiter bådene blev i 1979 solgt til Fåborg værft, og har så vidt jeg ved intet med Apollo at gøre.

Jeg ved faktisk ikke hvem, der har designet Jupiter bådene.
Annonce
Hej igen.

Jeg VED at Apolle er lavet ud fra Jupiters tegninger - evt. med få modifikationer.

Mvh
ThomasB
Apollo er tegnet af Walther Heintze, mens Jupiter 30, har jeg erfaret, tegnet af Knud Olsen.

Er der nogen der kender ham?
citat:
Oprindeligt indsendt af susanne_tc:
Vi er ved at købe vores første båd - en Jupiter 30. Jeg har søgt på Nettet, men kan ikke finde oplysninger om Jupiter eller Bogø Værft.

Hvis du kender til links, bøger eller har personlige oplysninger/erfaringer med Jupiter eller Bogø Værft, så vil jeg gerne høre fra dig?

mvh
Susanne

Undskyld jeg først ser dit spørgsmål nu, jeg ved ikke om du har nået et finde siden fra Faaborg-værft endnu, men ellers kommer den her http://www.faaborg-vaerft.dk/
Håber du kan finde det du/i søger der, der står ihvetrfald en del om Jupitter der også.
Mvh. Ginetten
Hej Ginetten

Tak for hjælpen

Jeg har været inde på deres hjemmeside, og jeg har sendt mails, men de svarer mig ikke.

Til gengæld er jeg kommet i kontakt med sønnen til grundlæggeren af jupiterværftet, og konstruktøren af Jupiter 30, (33) og 40.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis