Køkkenvask

Jeg søger desperat efter en køkkenvask i hvid porcelæn/keramik (lidt i engelsk/sydeuropæisk landkøkkenstil) - men kan altså kun finde de almindelige køkkenvaske i stål.
Er der mon nogen der ved, hvor man kan få fat på sådan en vask?

/Flugt

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skulle prøve et sted hvor man sælger udstyr til laboratorier ( fysik, kemi).
Hilsen
Hans Henrik Larsen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
KøkkenSnedkeren i København, de har gamle landkøkkener, og der har jeg set disse vaske.

Jeg har selv købe en stor lækker porcelæns køkkenvask, stor og dyb og rigtig robust.

Jeg købete den godt nok gennem et helt alm. køkkenfirma i Roskilde, som sagtens kunne skaffe brochurer på flere forskelige fabrikater af porcelænskøkkenvaske.

Der findes også laboratorie vaske, men de er noget klodsede, og mangler fx. den lille grøntsagsvask, og afsætningspladsen hvor vandet fra din opvast løber tilbage i vasken.

Min vask er ca. 1m lang og 50 bred, med afsætningsplads og det hele, fuldstændig som dem i stål.

Jeg kan iøvrigt varmt anbefale procelæn i køkkenent, det ser kanon ud og holder fint.
Du kan få stålvaske med hvid granitstøj (SILgranit tror jeg det hedder), men det er vildt svært at holde rent, da det er ru i overfladen. Porcelæn er helt glat, og slet ikke som nogle husker det fra den gamle skolevask, gul i bunde og ridset, det var de gamle EMAILJEREDE vaske, disse nye porcelæn er porcelæn hele vejen igennem, og den kan tåle ALLE rengøringsmidler.

Bare vær opmærksom på, at ting du taber i vasken går i stykker, den er hård. Og smider du en stor gryde fra 3 meters højde, så revner vasken nok.

Vi bruger meget en stor støbejerns wok, som hver dag bliver vasket og den har endnu ike skramlet eller ridset vasken det mindste.

Prisen , ja ihvertfald ikke dyrere end en stålvask med samme finesser, min vask koster ca. 4000 kr.

richard, solrød.

------------------
mvh
Richard Schrøder
[email protected]

mvh
Richard Schrøder
[email protected]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis