Diesel-filter???

Jeg har byttet min bensin indenb. ud med en diesel indenb. 9hk penta, på pentaen sidder et filter ( et af dem man bruger på knallertert) er der noget i vejen for jeg beholder det i kredsløbet.. og kan man også bruge kaburatorsprit i diesel -- på samme måde som man gør til en bensin.. ????

MVH Hald
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke hælde karburatorsprit på en diesel.

Med venlig hilsen
ktm

 

det er ikke et problem.. med startm, den starter i første omdr. på selvstart.. men mere om at opfange skidt før motorfilter... og kondensvand i diesel.. ved godt at man kan få vandudskiller ovs.. men er det nødvendig?????

MVH Hald

Nødvendigt - nej - men det er MEGET billigere at forebygge end at reparere - så filter og vandudskiller event. kombineret er en meget billig forebyggelse af UHYGGELIGT dyre reperationer af indsprøjtningspumpe og dyser så ja det er nødvendigt (for at spare penge) Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvis du er heldig så smutter en vandperle med gennem systemet uden at ødelægge noget - men din motor dør så ind til du får fjernet vandet igen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Der var en herinde der tilrådede at hælde sprit i dieselen for at opsuge kondensen og derved fjerne grundlaget for dieselpest, da jeg hældte sprit på min dagtank kunne jeg observere at det lagdelte sig lige så fint, jeg tappede det af igen, jeg er 100 % sikker på at sprit på grund af sin lave viskositet apsolut ingen smøreevne har i en dieselpumpe og derfor vil medføre havari af pumpen hvis ikke det når at riste topstykke/foring først pga. sit lave cetantal.
mht. filtrene, så kan de ikke blive store nok på et tidspunkt vil filtrene stoppe pga. skidt/dieselpest i tanken, jo større filtre, jo mere snask kan de spise inden de stopper, indsatserne til store filtre koster typisk ikke mere end til små filtre, derfor vil jeg råde dig til at købe det største filter du kan skaffe, evt. et dobbeltfilter så man hurtigt kan skifte over på et friskt filter når det ene stopper.

Dr_Lyn

Vandudskiller og filtre.. så er den på plads.. er der nogle onlineshop. de sælger disse..  hvor vil i anbefale jeg køber vandudskiller og fildre..??

MVH Hald

det er vel ligemeget om du handler i en marine eller autobutik.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det koster bare mere i en marineshop!!!!!!!!!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hos en autoophugger og så et nyt element fra F.eks Merkonomen.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis