isolering af havestuegulv, vægge og tag

Hejsa.

jeg skal igang med at renovere havestuen, og havde tænkt mig at starte med at isolere gulvet, da vi gerne vil kunne anvende den hele året.

Den er 28 m2 og bygget på stolper og jeg er en lille smule i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Det skal lige siges at man ikke kan komme ind under den, så arbejdet kommer til at foregå oppefra.

Spørgsmålene hober sig op, men jeg tror nedenstående dækker meget godt.

Bør jeg bygge en "fast bund" af plader, så isoleringen og dampspærren har noget at ligge på, eller rækker det med noget ståltråd imellem lægterne?

Skal dampspærren ligge nederst eller øverst?

Er det smartest at bruge rockwool, glasuld eller flamingo - hvad er billigst?

Hvor tykt lag isolering skal jeg bruge?

Hvad med Radonspærre?

Der skal også lidt mere isolering i vægge og loft. Hvor meget vil I anbefale?

Med venlig hilsen

Lasse
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan bla. udføres med flamingo plader.

http://www.styrolit.dk/
op på listen :)
Hvor tykke er dine gulvbjælker, og hvad er der plads til at isolering i væggene og loftet ?
Der er plads til 200mm i gulvet uden at grave. Er det nok og kan det ligge på jorden (jeg bor højt oppe på en bakke, så det kan ikke blive vådt).
I væggene havde jeg tænkt mig at lave plads til 200 også, og det kan der også være på loftet.


Lasse
Annonce
Går ud fra du har ventilation under bjælkerne ?

Jamen, så smider du bare 200mm isolering mellem bjælkerne, gerne med forskalling under bjælkerne og en vindtæt lag mod jorden, enten via hårde bats i bunden ( dyr med bedste løsning ), eller med oliehærdede masonit/huntonit plader i bunden som vindtæt lag.

Damspærre kan du montere lige over bjælkerne.

Nu er det jo kun en havestue, så 200 mm i væggene, og mindst 200 i loftet, gerne 300 mm hvis den opvarmes hele året rundt.

suoer - tak for svarene. Med venlig hilsen Lasse
Var så lidt...:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis