Hjælp til tilslutning af LK Wireless

Hejsa
Jeg vil rigtig gerne have lidt hjælp til at tilslutte LK Wireless (lampeudtag med relæ samt 6-slutte batteritryk). Når jeg forsøger at parre de to enheder går det fint med batteritryk, men jeg kan ikke få den røde diode til at lyse i lampeudtag når jeg trykker på knap A.
Ledningerne er tilsluttet således: Blå -> N i udtag og Sort ->terminal med symbol med pil på.

Hilsen
Skipper
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Du skal have belastning på din lampeudtag før du kan gøre det. Hilsen Allan
Lampe udtaget har følgene terminaler....

Bagside: Fase, mellemledning,nul og jord.
Under dæksel: Mellemledning, nul og jord...

Jeg vil gætte på at den terminal du omtaler med en pil, er til mellemledningen, dvs til lampen, den mellemledningsterminal som er bag på, er hvis du vil bruge relæ/dæmpe funktionen i en alm. lampeudtag "gennem den faste installation"...

På bagsiden skal du tilsluttet spænding til, Fase, (L) Nul (N) og jord til jord, hvis du har det i installationen. Den med pil skal kun bruges hvis du vil bruge funktionen til at styre en alm. lampeudtag, "baglands" i den faste installation.

Hvis det er en med dæmper skal der være tilsluttet en belastning (klemmer under dæksel) for at den kan programmeres, mener ikke det er nødvendigt hvis det kun er med relæ funktion - men er ikke sikker.
Tak for svarene - jeg er dog stadig lidt i tvivl:
Jeg forstår nu at jeg på bagsiden skal tilslutte fase og nul (L og N), men hvordan skal jeg så tilslutte under dæksel?
På forsiden er der jo ikke fase og nul, men kun mellemledning, nul og jord - hvilke to skal jeg tilslutte min lampe?
Mellemledning og nul
Tak for det - nu virker det. Dog er der et lille problem som jeg ikke kan forstå. Når der sidder elsparepærere i lampeudtagene, så blinker pæreren lidt selv når der er slukket. Problemet opstår ikke med alm. pærere.

Skipper
Annonce
HEJ Dette er et stort problem med sparepærer.lk har ikke en løsning endnu.de skriver dette her: Vælg den rette pære Har du en lysdæmper, skal du fremover vælge en af de nye energibesparende halogenpærer, hvis du vil være sikker på, at lyset fortsat kan dæmpes. Et EU-direktiv starter nemlig udfasningen af glødepæren fra september 2009. Problemet ligger ikke i lysdæmperen, men i sparepæren. Sparerpærer er nemlig ikke udviklet med henblik på at kunne dæmpes. Derfor er det kun en lille del af sparepærerne, der kan det. Dertil kommer at de sparepærer, der markedsføres som dæmpbare ikke virker - i hvert fald ikke altid. Et driftsikkert alternativ er halogenpæren. Den har form som en glødepære, men har en halogenstift i midten. Halogenpæren har ikke samme energieffektivitet som sparepæren, men er ca. 25% mere energieffektiv end glødepæren og holder dobbelt så længe. Og så kan den dæmpes. For at skabe overblik over hvilke lyskilder, der med garanti kan dæmpes, har vi en omfattende test af lyskilder igang. Siden her vil løbende blive opdateret med nye testresultater. Disse lyskilder er testet - og fungerer med lysdæmpere: - Osram, Halogen Energysaver - Philips, Eco Classic 30 Der er endnu ikke fundet sparepærer, der med garanti kan dæmpes!
Tak for svaret.
Jeg kender godt til problemet med dæmpning af sparepærere - dog har jeg svært ved at se hvad det har med mit problem at gøre når jeg IKKE har dæmper.
Det er fordi du sikkert har købt et udtag med dæmper i og det kan ikke virke med en sparepære. Ellers mp det være en fejl for de relæstyrede jeg har monteret fungerer upåklageligt med en sparepære i .

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er helt sikkert lampeudtag uden dæmper - det er med relæ og har varenummer: 1020007477
Okay så er der ikke andre muligheder end at det må være din sparepære der fejler noget for alle dem jeg har monteret som relæ udtag virker med sparepærer.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis