Hej min gamle rover 820 fra 94' er lidt forkølet og måske nogle her inde har nogle gode bud på hvad som kan være galt.
jeg fik for nogle år siden skiftet benzintanken (brugt) og lige siden har den ikke været helt glad (for at starte)
Specielt slemt er det (altid) når jeg har taget hurtigfærgen fra kallundborg til århus (også den anden vej) - her skal den altid lige have 15-30 sekunder på starteren før den vil starte - gætter på det har noget med de vibrationer der er på færge dækket.
I øjeblikket har den det også bedst med at starte når den har fået 5-10 sekunder på starteren - moteren humper sig så igennem nogle sekunder (hvis ikke den går ud), men når først den har fat går den fint.
Benzin forbruget ligger ved motorvej på ca 12 km/l hvilket er ganske pænt for denne type bil/alder så mener ganske bestemt at alle cylindre spiller.
nogle få gange starter den bare uden at ty - d.v.s. med starteren aktiveret i ca. 1-3 sekunder.
i det kolde forår var der nogle enkelte dage hvor jeg simpelhen helt blev nød til at opgive at få den startet - det var lige som om der ingen tænding eller at benzinen manglede.
anyway går lidt og spekullere over om det er noget med benzin tilførelsen - da det er ligesom om at benzinen først skal pumpes/suges op før der er tænding - det passer vel meget godt med at efter sådan en færge ryste tur så er det med stats garanti blevet værre.
da benzin tanken blev skiftet blev pumpen også skiftet da den sad i den nye tank - en ting jeg har bemærket i forbindelse med skiftet er at den "nye" benzin pumpe larmer lidt når jeg drejer tændings låsen - den summer i ca 5 sek hvorefter den stopper - som om den pumper benzin frem til motoren, er dette normalt ? jeg mener ikke at have bemærket samme summelyd da den gamle tank/pumpe var i bilen.
skriv endelig hvis I gerne vil have andre oplysinger eller hvis jeg har være for upræsist i min forklaring
p.s. benzin filteret blev skifter et par md efter tanken, og tændrør er lige blevet skiftet just in case det var det - hvilket det tilsyneladende ikke var