Ældre Volvo Penta - MD47

Vi er blevet de lykkelige ejere af en ældre flot træsejlbåd (Berg Ketch) med en tilsvarende ældre motorinstallation.
Motoren kører helt uden problemer, men hvad gøres ved et eventuelt nedbrud?
Er der nogen der kender til muligheder eller begrænsninger i forhold til at få repareret eller fremskaffet reservedele til en Volvo Penta MD 47. Mig bekendt blev den sidste motor i denne type fremstillet engang i midten af 1960'erne.

------------------
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej !!

Jeg ligger inden med en MD47
Hvis det skulle have nogle interesse er du velkommen til at skrive til mig på følgende addresse
[email protected]
Det er en komplet motor jeg har stående og kunne være et godt køb til reservedele, da der ikke findes reservedele til denne motor ifølge Volvo Penta.

Lad mig høre fra dig hvis det evt skulle have interresse.
Mvh
Martin Lauridsen


Citat fra PL

Vi er blevet de lykkelige ejere af en ældre flot træsejlbåd (Berg Ketch) med en tilsvarende ældre motorinstallation.
Motoren kører helt uden problemer, men hvad gøres ved et eventuelt nedbrud?
Er der nogen der kender til muligheder eller begrænsninger i forhold til at få repareret eller fremskaffet reservedele til en Volvo Penta MD 47. Mig bekendt blev den sidste motor i denne type fremstillet engang i midten af 1960'erne.

------------------
Hej. Jeg har en Vovo Penta MD 67C fra 1965 i min båd.Nu kommer det jo and på hvad der går i stykker på din motor.Men de fleste ting kan skaffes eller laves.Jeg har lige knækket en 20mm bolt til svinghjulet i min motor ja så må man få lavet en ny. Alt kan lade sig gøre.De gammle Volvo Penta motor var en motor der blev brugt til mange ting, som så også havde andre navne.
Citat fra Martin Lauridsen

Hej !!

Jeg ligger inden med en MD47
Hvis det skulle have nogle interesse er du velkommen til at skrive til mig på følgende addresse
[email protected]
Det er en komplet motor jeg har stående og kunne være et godt køb til reservedele, da der ikke findes reservedele til denne motor ifølge Volvo Penta.

Lad mig høre fra dig hvis det evt skulle have interresse.
Mvh
Martin Lauridsen


Vi er meget interesseret i en vanpumpe til en volvo penta md47, da vores lige er gået i stykker. Hvis du ikke har nogen ved du så hvor man kan skaffe en eller om der er en anden type(model der passer?confused

Hilsen Alf Lind
Prøv en gang at kigge på www.boatjumble.dk der er der en del stumper til gamle Volvo Penta motorer... også stumper som er gået ud af produktion...

www.yachttur.dk
www.boatjumble.dk
Hvaaa... Hystik. Jeg kan se at du svarer det samme svar til flere gamle tråde vedr. volvo motorer og jeg kan se at du linker til samme hjemmeside i din signatur??- Har du læst ordensreglerne for LDS? Ellers ligger de her:

http://www.lav-det-selv.dk/omlds/ordensregler (Se evt. under punkt 7 det er et spændende punkt)


Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis