bedste motor til gokart

Hej jeg skal lave en gokart. Men jeg hved ikke hvorfor en motor jeg skal havde og hvor jeg kan få den. Er der nogle der kender et godt sted. Men går der ild i det hele vis jeg sætter motoren på noget træ fordi bilen bliver i træ medminndre at der går i ild i det. Og er 3 hk nok til at kunne køre mig  på cirka 50 kilo i alt og hvor den også skal kunne køre cirka  kilometer i timen eller skal motoren være større

håber i kan hjælpe mig.

Mvh. Nikoli
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nikoli.
Jeg tror du skal se om du kan finde en brugt plæneklipper motor fra en cylinder klipper, jeg tror dog ikke at en 4 Hk. kan trække dig med 20 Kmt. desuden må du slet ikke kører så stærkt på fortorvet. For du må slet ikke kører på vejen eller cykkelstien med sådan et maskemekanisk uhyrer
En sådan plæneklipper motor bliver ikke varmere end den sagtens kan boltes fast på nogle bræder.

Held og lykke med projektet.

V.h.  Håndværkeren
en knallert med 1,2hk kan løbe 30hk med 120kg på ladet. så mon ikke 4hk er fint ? det tager jo bare lidt tid at komme op i hastighed.
alternativt kunne du jo se om du kunne finde motoren fra en gammel MZ motorcykkel. de kan ikke koste alverden og de skulle være istand til at slæbe 300kg med anstændig hastighed.

Jacob
kænder i nogle steder hvor man kan købe en cylinder plæneklipper for ikke så mange penge
Skrevet af Jacob Antenne den 02-06-2009 18:27
en knallert med 1,2hk kan løbe 30hk med 120kg på ladet. så mon ikke 4hk er fint ? det tager jo bare lidt tid at komme op i hastighed.
alternativt kunne du jo se om du kunne finde motoren fra en gammel MZ motorcykkel. de kan ikke koste alverden og de skulle være istand til at slæbe 300kg med anstændig hastighed.
Der tager du godt og grundigt fejl, med hensyn til hvad priserne på MZ motorer er i dag. De er blevet værdifulde reserve dele da der ikke længere produceres MZ til eks. MZ TS 150 og vi er stadig en stor flok der er helt vilde med at køre MZ.
Sagde et bestyrelses medlem af MZ Klub DK.

kender i nogle steder hvor man kan få en cylinder plæneklipper til max 900 kr den skal kunne hentes på sjæland
hvordan ville i foreslå at jeg skal gøre for at få cylindermotoren fra en plæneklipper forbundet med bagakslen?
Hvis du finder en hel cylinder klipper er der remskiver på motoren og trækaksel dem kan du genbruge, samt den rulle der er til indkobling. Prøv at led på dba.dk guloggratis.dk qxl.dk mm

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

vis jeg skal bruge en havefæser eller en cylinder klipper hvor kan jeg så købe den for max 900 kr
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis