bedste motor til gokart

Hej jeg skal lave en gokart. Men jeg hved ikke hvorfor en motor jeg skal havde og hvor jeg kan få den. Er der nogle der kender et godt sted. Men går der ild i det hele vis jeg sætter motoren på noget træ fordi bilen bliver i træ medminndre at der går i ild i det. Og er 3 hk nok til at kunne køre mig  på cirka 50 kilo i alt og hvor den også skal kunne køre cirka  kilometer i timen eller skal motoren være større

håber i kan hjælpe mig.

Mvh. Nikoli
Hej jeg skal lave en gokart. Men jeg hved ikke... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gjort en del i det med nogle "problem" unger ude på skolen... Min konklusion er at der ganske enkelt ikke er power nok i de der små plænklipper/fræser motorer...

Vores resultat endte ud i at vi købte en brugt defekt (knækket i rammen) ATV i DBA.dk med 110ccm luftkølet motor med slyngkobling og kædetræk...

Det var en kina - licensproduceret Honda DAX motor og selv om det er en kina vare er det den, som er lettest at få reserveldele til.

Vi fik den bygget på, og tog bagaksel med tandhjul, skivebremse og det hele og byggede på go' carten og det var bare en succes...

Den havde rigtig godt moment og kørte ca 60km/t på toppen.... Og den kører endnu 1½ år efter, kun med olie og filterskift :)

Jeg tror at vi gav 600kr for ATV'en dengang
ok min gokart skal ikke kunne gøre mere en max 20 km/t vis i havde nogle tegninger af gokarten ii lavede vil du så godt sende billedet til mig så jeg kan få i- dere og hved du hvor meget det kostede i alt at lave og hvad det kræver
er der nogle
Det med størrelsen på maskinen afhænger jo meget af gearingen.. altså kommer du i en eller anden grad til at vælge mellem acceleration og hastighed. Jeg har en Gl. Dino med en ca 5 Hk Honda med slyngkobling. Den bringer mig og junior afsted med mindst 60 km/t.. men accelererer ikke vildt voldsomt... Hjulene er skiftet fra de almindelige slicks til nogle lidt større ballonner med knopper... Så det har jo også været med til at snuppe lidt acceleration..... Kører vi på asfalt og grusvej er det OK, men i terræn er der ikke meget at gøre med.... Men 60 km/t føles hurtigt mens røven sidder i højde med vandpytterne... Eller i nyfaldet sne... Men helt lovligt at smutte rundt på villavejene er det jo ikke.....

MVH Njord
tror i at vi jeg lave min gokart i træ at den så kan holde og hved i hvordan man for et tand hjul løst fast på aksel eller skal det svises og vis det er jeg skal havde nogle til at støbe en steel til gokarten hvor meget koster det sådan cirka
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis